HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Celestion AVF302
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mapem
Member

611 Posts

Posted - 2004/01/28 :  10:44:37  Show Profile Send mapem a Private Message
Om man gillar originell design blir man lätt nyfiken på en högtalare som ser ut som Celestion AVF 302. I princip en liten tvåvägare som är monterad integrerat i ett stativ av böjträ. Snyggt, men hur låter det? Nån som lyssnat?

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2004/01/28 :  18:15:11  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message
Tjaa, alla har sina egna åsikter, men det finns betydligt bättre högtalare för mindre pengar. Jag hade ett par i 4-5 månader i mitt surroundsystem, sedan tröttnade jag. B&W DM 303, 600 och 601 låter bra mycket bättre för mindre än halva priset.
Go to Top of Page

The Leafs
Member

387 Posts

Posted - 2004/01/29 :  15:31:10  Show Profile Send The Leafs a Private Message
Jag lyssnade HASTIGT till denna högalaren i butik när jag besökte den i ett annan ärende. De demades för en annan kund och jag tyckte de såg coola och annorlunda ut, så jag stannade till en stund...Vet ej vilken elektronik etc som spelades på men jag fick ett omedelbart intryck av att högtalaren saknar basbotten...botten är i alla fall ganska tunn...I övrigt tyckte jag att den lät trevligt och ganska öppet, men jag håller med Jonas Nilsson, det finns många bättre och mer prisvärda högtalare även hos "klubben", bl.a. de modeller han nämner....men jag är säker på att denna högtalare säljer en hel del....delvis beroende på utseendet.

"Inget avstånd är för långt för ett vällovligt syfte... exempelvis att se och höra på Quad." - Greensleeves
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000