HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Rotel-dräparen
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Ix
Starting Member

44 Posts

Posted - 2004/01/28 :  01:16:06  Show Profile Send Ix a Private Message
Postade detta i en annan tråd, men tyckte det var värt en egen. Tycker det är lite kul med HiFi-freaks som plötsligt inser "galenskapen" i sitt intresse och vänder helt om. Eller är det kanske så att den här lille kisen på allvar kan mäta sig med hans Rotel-prylar?

SHARP SD-EX200H (efterföljaren till modellen som nämns nedan)

quote:
Jag tror verkligen på de nya digitalförstärkarna. Det visade sig att min sambos mini stereo Sharp SD-CX1H-1-bit digital, fullständigt sopade mattan med mitt Rotel system som jag har lagt ner tusentals kronor på (försteg,slutsteg,kablar etc). När jag insåg detta så var det nära en "krisreaktion" från min sida men min sambo blev jätteglad och sa "Ja sa ju att den var digital och hade fantastiskt ljud". Jag som aldrig ens velat se åt den lilla skit sharpen, utan köpte för/slutsteg för massor utav pengar. Så nu har man lagt ner ca 30.000kr i onödan

Nä nu blir det en digitalförstärkare för min del som jag ska använda på till Hembio och tvåkanal.

Ni som inte har hört hur jäkla bra digitalaförstärkare låter så kan jag bara säga att jag tror inte ni vill byta till analog igen. Rösterna är det renaste jag har hört.

Trodde aldrig mina högtalare var så bra!

Källa: www.prisjakt.nu/forum/index.php?showtopic=53101



Vi lever i en sällsam tid mina vänner...

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/01/28 :  02:14:30  Show Profile Send Bravo a Private Message
Jag tror faktiskt att digitalspelarna kommer att innebära ett paradigmskifte så smånigom när tekniken fått mognat.
Kanske visar dessa enkla spelare en framtida potential för tekniken även om jag tvivlar på att denna spelare är svaret på våra böner.

Bravo
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000