Author |
Topic |
|
LieS
Member
72 Posts |
Posted - 2004/01/27 : 09:49:12
|
Hej,
jag har lyssnat lite på Michael Jackson i mitt tidigare liv, och där tycker jag att dangerous står ut som bästa skivan. Nu med ny stereo börjar jag återupptäcka gamla skivor, däribland den här. Jag har dock sett att det finns en nyutgåva av dangerous, nämligen special edition. Tror att jag har hört att det är en remastring som har gjorts. Någon som kan bekräfta detta? Låter den bättre än originalet?
/erik |
|
hifirocker
Member
1303 Posts |
Posted - 2004/01/29 : 13:21:28
|
quote: Tror att jag har hört att det är en remastring som har gjorts. Någon som kan bekräfta detta? Låter den bättre än originalet?
Den är re-mastrad men jag har aldrig haft möjlighet att jämföra med orginalet. Jag tycker det är granska pressad mastring som gjorts men på något underligt sätt upplever jag ändå som att det finns dynamik kvar! Lyssna t.ex. på låten "Jam", där smäller till ganska rejält i versen, känns bra! Det är väldigt fylligt och rent ljud överlag, en bra pop-produktion helt enkelt med väldigt bra bas också. Däremot har jag upptäckt lite knaster eller digitalt jitter eller vad det nu kan vara i låten "Give in to me". Det hörs om man lyssnar noga på diskanten, det hörs tydligast ca 2 min in i låten..lite småskumt men inget man störs av jättemycket, låten är ju fenomenalt bra!!
Mvh,
|
Edited by - hifirocker on 2004/01/29 13:23:41 |
|
|
marbrink
Member
2873 Posts |
Posted - 2004/01/29 : 13:53:53
|
Jag har jämfört Bad och Bad Special Edition(remastrad). Den remastrade lät MYCKET bättre! Blev förvånad!! |
|
|
hifirocker
Member
1303 Posts |
Posted - 2004/02/02 : 22:32:01
|
marbrink:
Trevligt...då sitter man trygg med sina special edition utgåvor av hans gamla popklassiker!
Mvh,
|
|
|
LieS
Member
72 Posts |
Posted - 2004/02/03 : 12:39:43
|
har beställt special edition, ska bli intressant att jämföra. återkommer med intrycken. |
|
|
|
Topic |
|