HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Dynaudio A42 +sub lika med kärlek?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

theboyonthemoon
Member

350 Posts

Posted - 2004/01/25 :  17:47:43  Show Profile Send theboyonthemoon a Private Message
Jag har ett par audience 42 och var idag på onoff och provade att komplettera med en AP baslåda. Tyvärr har inte min Primare-förstärkare någon lågnivåutgång så därför måste jag koppla in 42orna i suben och så vidare. Till min förskräckelse insåg jag att det inte lät särskilt bra. Jag som tänket att det var ett bra knep för att må lite bättre när jag ser på film. Borde jag skaffa ett par golvare istället så att ljudet blir mer sammanhängande? Eller bör jag skaffa en ny förstärkare med subutgång? Jag vill ju gärna använda mina högtalare fullt ut.

Det är väldigt kort tid man lever med tanke på hur länge man kommer att vara död...

har-man
Member

148 Posts

Posted - 2004/01/25 :  17:57:06  Show Profile Send har-man a Private Message
Du kan köra en högnivå kabel som du kopplat pararellt med dom som går till 42:orn.
så körde jag förut när jag körde sub på min HK670 och AP A2.42 live.
Funkar bra.

/aLEX

Go to Top of Page

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2004/01/25 :  19:13:59  Show Profile Send Hotspur a Private Message
Det är inte lätt att integrera en sub till ett par monitorer, men
om man lyckas är det en svårslaget prisvärd/flexibel lösning!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000