HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Audio Pro B2-50 subwoofer
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

MatsT
100.000-klubben

2457 Posts

Posted - 2004/01/24 :  22:22:31  Show Profile Send MatsT a Private Message
Jag har hjälpt en kompis att få igång en Audio Pro B2-50 subwoofer som han haft stående i garderoben en tid, elektrolytkondensatorerna brukar ge upp i dem efter ett tag och så var fallet även denna gång.

Jag har bytt kondingarna och provat funktionen med tongenerator, allt verkar fungera som det skall. Elementen ser helt felfria ut och potentiometrarna fungerar utan skrapljud.

B2-50 var en stor sensation när den kom och var grunden för företaget Audio Pro, ingen kunde ens förställa sig att så ren och djup bas kunde komma ur en sådan liten låda på den tiden. Tekniken bygger på att man lurar elementen att tro att de har fysiskt sett omöjliga parametrar.
http://www.audiopro.se/products/subwoofers/acebass.asp

Några data (ur minnet):
-3dB vid 20Hz
6dB aktivt filter för subwoofer och sidosystem, valbart mellan 40 och 200Hz.
80W förstärkare (räcker bra med ACE-bass).
Max utnivå 100dB vid 20Hz!
Elementen är 2 långslagiga 6.5" vända åt varsitt håll för reduktion av distortionen.
Nedåtriktad basreflexport utformad för minimalt blåsljud.
Måtten är cirka 50x50x50cm, volymen är 50 liter.

Subwoofern står nu hos mig och är till salu för cirka 1500:- om den hämtas i Göteborg. Finishen är vitlack och fronttyget ser lite slitet ut, annars är den i gott skick.


Edited by - MatsT on 2004/01/27 20:58:54
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000