HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Harmony Design försteg Pre 9
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mullansson
Member

211 Posts

Posted - 2004/01/23 :  19:15:19  Show Profile Send Mullansson a Private Message
Goddagens

Funderar på inköp av försteg. Tänkte därför höra om någon har ett försteg av ovanstående modell, och vad ni i så fall tycker om det.

Kom gärna med tips om andra bra försteg som är värda att ta med på en ev. lyssningslista?

joakim99
Member

468 Posts

Posted - 2004/01/23 :  20:10:01  Show Profile Send joakim99 a Private Message
Jag hade ett Pre9 innan jag köpte mitt nuvarande försteg (Classé CP-47.5) och för de pengarna som Pre 9 kostar har jag svårt att se några konkurenter. Anledningen till att jag bytte var främst att jag ville ha fler ingångar och fjärrkontroll. Pre 9 är väldigt neutral och kräver en del av utrustningen i övrigt. Såväl styrkor som svagheter hos övriga systemet lyfts fram.




SB3 -> Benchmark DAC-1 -> Harmony Design Pre906 -> Bryston 4B SST -> B&W N802
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2004/01/23 :  20:57:26  Show Profile Send jeppe72 a Private Message
hej, jag hade ett pre 9 i standardkonfig, alltså inget extra. Den spelade tillsammans med ett counterpoint solid 1 slutseg, när jag sedan bytte till min amplifix blev alla parametrar bättre. Bättre tonal balans, mer luft, lenare ljud, större ljudbild och bättre separation. Kort sagt Amplifixen är bättre än den duon, om det sedan berodde på kombinationen, kablarna eller för eller slutssteg, låter jag vara osagt eftersom jag inte vet.

Retro låter fint.
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2004/01/24 :  10:07:17  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Pre9 är i den prisklassen mycket bra. Räkna dock med ett par månaders inspelningstid. Har en kompis som har ett sådant.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

Mullansson
Member

211 Posts

Posted - 2004/01/24 :  19:27:53  Show Profile Send Mullansson a Private Message
Ok, jag tackar så mycket för era svar.

Känns nästan som ett måste att få lite oberoende åsikter om Harmony Designs grejor eftersom det är ganska svårt att provlyssna innan köp, i alla fall för min del som bor en bra bit från stället ifråga.
Go to Top of Page

joakim99
Member

468 Posts

Posted - 2004/01/24 :  19:44:02  Show Profile Send joakim99 a Private Message
Ring eller maila Mattias och be att han skickar ett demoex till dig. Det brukar inte vara några problem att få provlyssna en vecka.

SB3 -> Benchmark DAC-1 -> Harmony Design Pre906 -> Bryston 4B SST -> B&W N802
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000