HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Besviken på "Butik"
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2004/01/23 :  13:57:12  Show Profile Send Hotspur a Private Message
Det har gått tre veckor sedan jag betalade min Denon CD-växlare och nu får jag ett mejl där dom säger att den kan levereras tidigast i slutet av februari... Dåligt! Jag avbeställde naturligtvis och hoppas nu att dom inte tar tre veckor på sig att föra tillbaks mina 240 euro... Där rök det CD-växlarexperimentet.

C-Quence
Member

553 Posts

Posted - 2004/01/23 :  14:06:29  Show Profile Send C-Quence a Private Message
Oj, det var ju olyckligt.
Jag beställde en DVD/SACD-spelare från de för ca ett år sedan och trots att Julhelgerna var på intåg, så levererades spelaren väldigt fort (dessutom var spelaren vid tillfället omåttligt populär - efterfrågan var som värst).

Jag har även hört av andra som beställt från XXX hur smidigt deras beställningar fungerat - men självklart är det också ett fåtal som fått vänta länge på sin beställda varor (oftast p.g.a. dålig lagertillgång).

Hoppas du hittar den på något annat ställe, eller något annat roligt att köpa istället...
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2004/01/23 :  15:39:29  Show Profile Send Ayn a Private Message
Fast återigen så är det väl enligt forumets policy ingen höjdare att hänga ut företaget med namn här.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!

Edited by - Ayn on 2004/01/23 15:39:46
Go to Top of Page

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2004/01/23 :  15:50:19  Show Profile Send Hotspur a Private Message
Inte? Borde väl vara av intresse med en tråd där olika omdömen om en butik/leverantör får komma fram? Oftast blir det ju positiva omdömen, som nu. Jag har f.ö. tidigare beställt en hembioreceiver från XXX utan problem...
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/01/23 :  15:54:37  Show Profile Send Bravo a Private Message
Det kan ju vara leverensproblem från tillverkaren också, och då är detaljisten i knipa med.

Bravo
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2004/01/23 :  16:07:20  Show Profile Send Ayn a Private Message
Inte? Borde väl vara av intresse med en tråd där olika omdömen om en butik/leverantör får komma fram? Oftast blir det ju positiva omdömen, som nu. Jag har f.ö. tidigare beställt en hembioreceiver från XXX utan problem...

Ja, det finns onekligen positiva sidor av det hela. Det finns även negativa, t.ex. att det blir lite orättvist eftersom bara den ena parten kan uttala sig. Jag har ingen direkt uttalad åsikt i frågan själv, men i tidigare liknande trådar har det framgått att forumets ägare inte vill att butiker ska hängas ut med namn i såna här sammanhang, oavsett hur 'korrekt' det än må vara.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!

Edited by - Ayn on 2004/01/23 16:07:34
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2004/01/23 :  16:39:37  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Hejsan,

Vi håller namnet borta från tråden. Jag har XXX'at de ställen jag hittat namn.

mvh
// Pär
// Admin
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2004/01/23 :  16:52:46  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
trisst.. det vore väldigt bra att veta vilka företag som sköter sig såhär..

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2004/01/23 :  17:26:50  Show Profile Send mace a Private Message
quote:
trisst.. det vore väldigt bra att veta vilka företag som sköter sig såhär..
Kan dock missbrukas

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2004/01/24 :  13:16:15  Show Profile Send Aton a Private Message
Jag tycker det är lite blåögt att tro att man kan få både bästa pris och bästa service (här=leveranstid) på samma gång. Det är ofta så här det ser ut när man enbart köper på priset. Men ett par månaders leveranstid är väl inte hela världen om man sparar en hacka. Värre är väl att köpa en produkt helt ohörd. Kan bli dyrt i längden.
Go to Top of Page

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2004/01/24 :  13:54:00  Show Profile Send Hotspur a Private Message
Men jag skulle ju köpa den ohörd... ;-)
Go to Top of Page

Fidelity
Member

134 Posts

Posted - 2004/01/26 :  11:48:33  Show Profile Send Fidelity a Private Message
Varför får man inte yttra sig om vilka företag som inte håller vad de lovar?
Är inte det ngt centralt i ett forum, just dialogen om vilka butiker som är bra respektive dåliga?
Är det rädsla för minskad annonsering?





Go to Top of Page

razor
Member

162 Posts

Posted - 2004/01/26 :  12:01:14  Show Profile Send razor a Private Message
Det förefaller vara en ganska överdriven rädsla. Ta pricerunner t ex, där kan man lämna omdömen om butiker och företag, både positiva och negativa. Detta utan att företagen/butikerna har möjlighet att bemöta dessa. Vad jag kan se fungerar det ganska bra. Så länge allt håller sig på en saklig nivå förstår jag inte varför inte även negativa omdömen ska få yttras, det känns mest som sovjetmetoder. "Mångfaldens forum", jo just det...
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2004/01/26 :  12:33:49  Show Profile Send Aton a Private Message
Ett problem är ju att det alltid finns två sidor av en konflikt. Vi hör bara den ena sidans argument. Och vårt kollektiv representerar trots allt en stor och köpstark grupp inom den smala "fin"hifi-sektorn. Så jag har full förståelse och respekt för ledningens beslut. Det får helt enkelt för stora proportioner för den enskilde näringsidkaren om vi tillåts vädra alla personliga affärsbesvikelser på detta forum. Tycker du själv Fidelity att en kraftigt minskad försäljning till följd av dålig publicitet är rimligt efter en dåligt genomförd affär? Alla gör väl enstaka misstag.

Edited by - Aton on 2004/01/26 12:34:57
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/01/26 :  12:40:56  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Det program på TV jag personligen hatar mest och stänger av på rekordtid är "Plus" - där är det bara sånt här. Kanske att se på det kan vara något för de som gillar den här typen av diskussion. Genompräktige Sigvard eller vad det nu är han heter skulle med glädje ta upp ärendet. Butiken XXX hade leveransproblem och det dröjde innan leveransen!!! Fy skäms!!!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

Edited by - Bernt Jansson on 2004/01/26 12:43:13
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2004/01/26 :  12:45:19  Show Profile Send Aton a Private Message
Själv gillar jag verkligen journalistik typ Plus och Uppdrag granskning. Men det är skillnad på en seriös granskning typ Plus där motparten får yttra sig och även jurister finns med och bedömer lagar o d och våra helt subjektiva inlägg utan chans till bemötande.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/01/26 :  13:04:56  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Vi är helt överens Aton.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2004/01/26 :  19:30:08  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Hej,

Frågan har varit uppe innan och besvarats, men jag kan gärna dra en kort förklaring till vårt beslut.

Vi vill inte ha HifiForum.nu som en plats för att "ge igen" eller användas som hävstång i pågående affärer.

Vi ser mycket gärna att HifiForum.nu används för att söka hjälp i frågan (om eventuell garanti, serviceåtagande, bemötande etc). För att få hjälp och komma frammåt behöver inte butikens namn nämnas.

Angående "rädsla för minskad annonsering" så talar statestiken emot detta. En av de fem (eller är det sex?) trådar som modererats enligt denna regel har handlat om en av våra annonsörer.

Angående "Mångfaldens forum" så står jag bergsfast kvar vid det! Vi samlar många olika synvinklar, olika system, olika människor, förespråkare för visst "tänkande"/teknik och olika erfarenheter på ett och samma (Hifi-)Fora.

// Pär Engelholm
// Admin
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000