HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Pathos Classic One << SÅLD >>
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Kero
Member

431 Posts

Posted - 2004/01/22 :  23:29:51  Show Profile Send Kero a Private Message
Säljer min helt nya Pathos Classic One.
En mycket bra integrerad förstärkare med rör i försteget. Låter mycket bra till t.e.x Magnepan högtalare som jag har. Lät t.e.x klart bättre än Advantage Thor.

Classic One kombinerar rör och transistor "ljudet" på ett mycket bra sätt. Basen har en bra botten och bra med ork. Mellanregistret och diskanten har den där härliga rör "magin", måste höras !!

OBS! Detta är inte samma version som fick mindre bra betyg i t.e.x HifiChoice utan en ny uppgraderad modell med bl.a mer effekt som låter betydligt bättre. Fick strålande betyg i Stereophile i höstas.

Säljer min för att den helt enkelt används alldeles för lite, det är hemmabio som i första hand är min grej och anläggningen är i större behov av uppgradering där.
Detta är den nya versionen av Classic One med 2*70 Watt som blev otroligt rosad i Stereophile nyligt.

Förstärkaren är köpt i december och knappt använd, alltså precis som ny med så gott som full garanti kvar.
Förstärkaren finns uppställd för demo på Bossanova Audio i Luleå.

Kvitto och original kartong finns så klart, skickar över hela sverige.

Nyhet!!
Kan även tänka mig några byten.

Bra musikalisk sub, helst "Rel Strata 3", alt "Storm 3" eller "JMLab Electras SW900" + pengar.

Hembio försteg, t.e.x Primare SP31.7, Tag McLaren.

Bra slutsteg, t.e.x Krell KAV250.

Bild och Info här.
http://www.pathosacoustics.com/newclassiceng.htm

Nypris: 19000:-
Säljer min nu för : 14900:-
PM:a för telefon nummer.

Mattias.

Edited by - Kero on 2004/01/31 16:32:15

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2004/01/30 :  09:40:04  Show Profile Send Klenkar a Private Message
Har hört den och skulle nog kanske tom välja den framför Thoren.
Lyssnade på båda två vid ett och samma tillfälle. Det var tre stärkare jag jämförde, P 30.1:an var med på ett hörn också.
dd
Thoren kändes kantig och osofistikerad jämfört med Phatosen.
obs, jag lyssnade på jazz vid tillfället!

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...

Edited by - Klenkar on 2004/01/30 10:32:40
Go to Top of Page

Kero
Member

431 Posts

Posted - 2004/01/30 :  09:53:28  Show Profile Send Kero a Private Message
Det är ju två väldigt olika förstärkare men jag foredrog helt klart Pathosen, den spelar helt enkelt musik på ett helt annat sätt tycker jag. På framförallt mellanregister och diskant tyckte jag inte Thor ens var nära, dock hade den bättre kontroll på basen men då gick den inte lika djupt som Pathosen heller.

Det är ju oxå en matchnings fråga, vad man har för högtalare. Till ofärgade och naturliga högtalare som t.e.x mina Magnepan tror jag inte nån skulle kunna föredra Thoren, eller jo kanske om man spelar lite hårdare musik och vill spela HÖGT.
Go to Top of Page

Kero
Member

431 Posts

Posted - 2004/01/31 :  10:28:05  Show Profile Send Kero a Private Message
quote:
Thoren kändes kantig och osofistikerad jämfört med Phatosen.
obs, jag lyssnade på jazz vid tillfället!

Det var det intrycket jag oxå fick, att Pathosen helt enkelt spelade musik på ett annat sätt.
Go to Top of Page

Kero
Member

431 Posts

Posted - 2004/01/31 :  16:32:57  Show Profile Send Kero a Private Message
En lycklig Pite bo har precis blivit ägare till förstärkaren, vi säger GRATTIS !!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000