HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Mad Season - Above
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2004/01/20 :  21:25:58  Show Profile Send DIESEL a Private Message
Detta är ett lite sidoprojekt som gjordes 1995 med medlemmar från Alice In Chains , Pearl Jam , The Screaming Trees

En mycket bra platta för er som gillar Layne Staley's (Alice In Chains) fantastiska röst . Finns på CDON för fabulösa 39 kr , ett fynd helt enkelt.

// Eddie


Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2004/01/20 :  21:39:23  Show Profile Send Matrixen a Private Message
!!!WOW!! Klart man gör. Tyvärr blir det väl inte så mycet mer av den varan....
Go to Top of Page

John
Member

583 Posts

Posted - 2004/01/21 :  10:27:53  Show Profile Send John a Private Message
En av mina absoluta favvisskivor! Fick höra den hos en kompis som fick den när hon var uppe på nåt skivbolag i NY och köpte den sedan beggad på mässa. På den gamla goda tiden så poppade vi även ett par MS-låtar med bandet.

Eftersom det bara blev en skiva (misslyckat rehab-projekt?) och i o m att dom inte är så kända så hajjade jag till ordentligt när jag såg en tjej med Mad Seasonloggo-huvtröja rusa förbi vid Fridhemsplan! Finns månne en MS-sekt i krokarna?

Rekommenderad lyssning!

/en john som känner sig som om man just x-rayat huvet och som undrar om "I'm above" betyder att "jag är en bov?"

Hörlursfrilla!
Go to Top of Page

danne79
Starting Member

13 Posts

Posted - 2004/01/25 :  23:48:54  Show Profile Send danne79 a Private Message
Fantastisk skiva! Önskar att jag inte hade den så jag kunde få göra ett sånt klipp.
Första spåret...vilken känsla!
Go to Top of Page

Dr Fre
Member

88 Posts

Posted - 2004/01/26 :  01:58:14  Show Profile Send Dr Fre a Private Message
Grymt skön skiva, ett riktigt fynd!
Köpte den till det här priset för nån månad sen, har bara haft den "icke-orginal" förut men en sån här chans är det klart man tar.

No hay banda
Go to Top of Page

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2004/01/26 :  02:09:30  Show Profile Send DIESEL a Private Message
Första spåret har så låg bas att det kittlas i öronen när man lyssnar på den . Trevligt att det fanns några som gillade denna skivan

Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
Go to Top of Page

John
Member

583 Posts

Posted - 2004/01/26 :  13:12:19  Show Profile Send John a Private Message
Tydligen så ska Mark Lanegahns (hur han nu stavas) soloplattor också vara bra, har dock inte hört nån. Men det kanske nån annan har?

/en john som nästan köpte en häromdagen

Hörlursfrilla!
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/01/31 :  11:22:30  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Följde denna tråd och kunde inte låta bli att beställa skivan.
Det var väl inte direkt min musiksmak förutom spår nr:5 som är fruktansvärt bra, diggar blues och detta spår var ju så nära blues man kan komma.
Ska lyssna lite mer på den och se om skallen orkar acceptera någon mer låt.
Tack för tipset!

Grabben överraskade mig nu på morgonen(tänk va lite man vet om sina barn igentligen)med en skiva,
Gregorians ! (han är dock "bara" 16 år)Den lät ju helt OK !
Så man upptäcker ny musik nästan varje dag nu sedan man lärt sig att lyssna på ett helt annat sätt än förut(mao full bas och diskan samt att loudness var på, detta då på en "billig transistor förstärkare"
F*n har man gått och blivit audiophil månne ?

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

kentkreitler
Member

654 Posts

Posted - 2004/01/31 :  19:39:55  Show Profile Send kentkreitler a Private Message
Mycket bra skiva...

Almost cut my hair
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.57 sekunder. Snitz Forums 2000