HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Tips på förstärkare till A.V M3 Signature.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Hinken74
Member

1102 Posts

Posted - 2004/01/20 :  17:59:30  Show Profile Send Hinken74 a Private Message
Har funderat på Amplifixen men nu undrar jag vilka andra idéer ni har. Det bästa hade varit om den har samma funktion som ampen har. Dvs att man kan välja om man vill använda den enbart som slutsteg(koppla bort försteget) eller om man vill ha den som ren förstärkare.
Det får heller inte låta för ljust. Lyssnade på Classe tillsammans med dem och det lät lite varmare än min Onkyo 797 så något åt det hållet.

Tack på förhand.

Mvh/Henrik
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Mitt system:
Von Schveikert db99,
Audio aero capitole Prestige SACD SE
Octave V70 samt strömrenare från Agile

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2004/01/20 :  18:07:22  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
Primare a30.1 kanske? Vet dock inte om den har samma funktion som amplifixen. Kolla med Primare om den har pre in, mejla dem, de brukar vara snabba med att besvara epost.

Priserna på begagnade amplifixar är ju bra nu så försök helt klart satsa på den sådan, jag är själv väldigt nöjd med min, tror att det kan komma att låta riktigt bra ihop med dina AV högtalare!

Mvh,
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2004/01/20 :  18:34:43  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message

Primare nu mer putsat upp sin sajt lite med att ha högupplösta bilder på sina produkter också.

Här Ser man tex baksidan på A30.1 som ger dig svar på din fråga:
http://www.primaresystems.com/files/Download/A301_back.jpg


Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2004/01/20 :  18:49:31  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
Ser inte ut som om det finns någon pre in på Primareförstärkaren. Men kolla ändå med Primare om någon av ingångarna kan kopplas om (som på amplifix) om du planerar att testa den, det är ju en viktig funktion om man tänkt integrera den i ett 5.1 system.
Av det jag hört så verkar det vara en riktigt trevlig förstärkare som liksom amplifix har väldigt bra kontroll på högtalarna.
Vilken som låter bäst vet jag inte men det är nog troligtvis små små karaktärsskillnader. Har du mer pengar finns ju nya Thor också på marknaden.

Mvh,
Go to Top of Page

Hinken74
Member

1102 Posts

Posted - 2004/01/20 :  20:02:57  Show Profile Send Hinken74 a Private Message
HAr också fått en bra pris på en Holfi förstärkare http://www.holfi.dk/products/ItemDetail.asp?VareID=48&ItemStart=&Level= . Tack för tipsen än så länge...

Mvh/Henrik
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Mitt system:
Von Schveikert db99,
Audio aero capitole Prestige SACD SE
Octave V70 samt strömrenare från Agile

Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2004/01/20 :  20:03:02  Show Profile Send pak a Private Message
kolla upp DENSEN.de funkar kanonbra till audiovektor,varm och skön.
används bla av audiovektor själva.

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

Buffert
Member

130 Posts

Posted - 2004/01/20 :  21:57:54  Show Profile Send Buffert a Private Message
Kör själv ett Classé slutsteg till mina M3 Super och det kan jag bara varmt rekommendera!!
Go to Top of Page

s60761
Member

312 Posts

Posted - 2004/01/21 :  07:49:35  Show Profile Send s60761 a Private Message
Thule kanske.... Ska själv prova Thule till mina AV M3 Avantgarde i helgen... (Sedan kommer jag även prova ett par andra högtalare i helgen).

- När argumenten tagit slut, skyll på rummet -
//Björn...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000