HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 inspelning evo 3 och 1???
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

LieS
Member

72 Posts

Posted - 2004/01/19 :  09:38:40  Show Profile Send LieS a Private Message
Hej,

För några dagar sedan kopplade jag upp min första seriösa hifianläggning (jippi!), och jag är mestadels mycket nöjd så här långt. Anläggningen består av:

Arcam CD72T
Arcam A65+
Acoustic Energy EVO 3
Radiolagrets DIY bandkabel
Billigast möjliga högtalarkabel

Jag tänkte låta den gå nån månad, så att jag kan lyssna in mig innan jag börjar testa olika kablar. Dock: Jag har hört olika röster om hur lång tid EVO 3 behöver på sig för att spelas in, och jag hoppas verklligen att det blir ett lyft när det släpper, för övre mellanregistret har en telefonliknande, burkig effekt.

Avskalad musik med mansröster låter underbart, men kvinnorösterna låter som om de stod och sjöng i en burk. Även vissa elgitarrer i detta område låter instängda. Någon som kan ge lugnande ord angående break-in-tiden, eller i brist på sådana, tips på hur jag kommer runt problemet.

Det bör vara samma som med EVO 1, eftersom de har samma element och samma konstruktion som 3orna förutom basen. Och den fungerar ju fint.

Mycket tacksam för svar.
/erik

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2004/01/19 :  12:06:53  Show Profile Send MartinH a Private Message
Jag skulle nog ge dom minst 100 timmar innan jag skulle vara kritisk mot dom...

/Martin
Go to Top of Page

LieS
Member

72 Posts

Posted - 2004/01/19 :  15:17:05  Show Profile Send LieS a Private Message
och vad för musik funkar bäst för inspelning. har hört om speciella inspelningskivor, men det kanske är lite overkill.
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2004/01/19 :  15:44:10  Show Profile Send MartinH a Private Message
Jo dom kan funka riktigt bra, man minskar ofta tiden lite med dom, men annars så är det bara att köra på med vanlig musik, man behöver inte köra så högt, bara så att elementen får jobba lite....
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000