HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 High-End CRT-projektor NEC XG-1351LC ***SÅLD***
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2004/01/16 :  11:25:00  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Såg en annan projektorannons här på forumet, så jag postar även denna här, än om projektorer känns lite OT här i forumet, så drar jag en chansning.

Detta är alltså en NEC XG-1351LC 8" rörprojektor som producerar bilder med extremt hög kvalitet. Det är NEC's top-of-the-line modell, och en av de absolut bästa CRT-projektorerna på marknaden/genom tiderna.

Projektorn hanterar alla existerande videosignaler och har en maximal intern upplösning på 2500x2000 linjer som begränsas av optiken till 1500 linjer på duk. Detta gör den fratidssäker och hanterar bildformat som HDTV och även ett kommande HDDVD-format.

Projektorn har en "parts and labor" garanti hos Curt Palme fram till och med Juni 2004. Jag vill dock betona att det inte varit några problem överhuvudtaget sedan jag köpte den och garantin är aldrig åberopad.

CRT-tekniken är dels billigare att inhandla jämfört med digital projektion, speciellt när man ser på prestanda-per-krona-förhållandet. Även pris per timma är lägre på CRT-projektorer då en röruppsättning håller mångfalt mycket längre jämfört med en digital projektors lampa.

I priset ingår dock frakt i en Barco "flight case" som är mycket robust (och tung dessutom, optimalt för leveranser av CRT-projektorer). Ett takfäste enligt originalritningar dock med vissa modifikationer för en stabilare konstruktion medföljer, och även en 110V/230V 1000VA trafo.

Eventuellt kan paketpris inkl Lumagen Vision scaler och IXOS kablage ordnas, men projektorn kan även säljas separat. Scalerna har steglös skalering upp till och med 1080i/1080p (med steg om 1 linje) och mycket bra inställningsmöjligheter i övrigt. Den har äve full garanti fram till och med November 2004.

Samliga prylar ovan håller mycket hög kvalitet, helt i enlighet med projektorns prestanda.

Ev. intresse och frågor kan skickas till hemmabio@msn.com

Priset är 45,000 kronor (exkl scaler/videokabel)

Nytt pris: 40,000 kronor

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Edited by - EuphoniC on 2004/02/04 07:58:47

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2004/01/19 :  08:49:58  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Bump.

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2004/01/22 :  07:38:04  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Nytt pris.

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2004/02/04 :  07:59:03  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Såld.

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000