HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 B&W DM309, MA Bronze B6, JBL E90, JPW eller Canton
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2004/01/13 :  13:14:17  Show Profile Send matte76 a Private Message
Hej! Står och väljer mellan dessa 5 högtalare (Canton är nya LE 207, JPW 205). Vilka är era erfarenheter av dessa? Alla synpunkter välkomna. Känner till testet i HiFi&Musik men vill höra vad användare tycker. Jag lyssnar mest på rock och hårdrock och vill ha rent mellanregister och djup men snärtig bas.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2004/01/13 :  14:57:11  Show Profile Send KennethS a Private Message
För dom pengarna kan få intressanta begagnade golvhögtalare också, tänker först på Dali Evidence 470,som man kan hitta från 6.000kr och uppåt. Den högtalaren håller betydligt högre klass än t.ex B&W DM 309.Dom andra kan jag tyvärr inget om.

Lycka till!

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

The Leafs
Member

387 Posts

Posted - 2004/01/14 :  15:46:55  Show Profile Send The Leafs a Private Message
Vad sägs om Infinity Alpha40...? I mitt tycke en kanonhögtalare som snart står hemma hos mig! Jag har provlyssnat med en del olika elektronik och hittar bara en nackdel....Skall ej spelas med alltför ljust klingande elektronik, ananrs en härlig "allround" högtalare

"Inget avstånd är för långt för ett vällovligt syfte... exempelvis att se och höra på Quad." - Greensleeves
Go to Top of Page

krang
Member

434 Posts

Posted - 2004/01/14 :  20:27:19  Show Profile Send krang a Private Message
Alpha 40 & 50 är hlet klart trevliga och att rekkommendera
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000