HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 borta!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

gorkamorka
Member

136 Posts

Posted - 2004/01/11 :  10:54:43  Show Profile Send gorkamorka a Private Message
har ett par canton ergo 92dc till salu, de ar ca2ar gamla och i mycket fint skick utforandet ar bok.
nypriset lag pa 12-16000 beroende pa inkopsstalle jag vill ha 5500kr
ev byte, NHT 2.5i eller nad 208 alt. adcom 5500,5800.

har ar en lank..

http://www.stereo-karlstad.se/e-xpress/asp/artikel_info.asp?artnr=1489&katid=409&katpage=1

tel 070-3521208.

Mvh Tony

Edited by - gorkamorka on 2004/02/03 06:37:15

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2004/01/11 :  11:35:16  Show Profile Send Larsho a Private Message
Högtalarna du har länkat till heter Canton ERGO 900 DC
och inte 92 DC, är det i stort sett samma högtalare

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

gorkamorka
Member

136 Posts

Posted - 2004/01/11 :  11:52:07  Show Profile Send gorkamorka a Private Message
900dc ar eftertradaren och den verkar vara oforandrad da den har samma matt, element mm.
kan vara att nagot ar andrat i delningsfiltret..

Go to Top of Page

bjarne
RödaTråden vinnare

778 Posts

Posted - 2004/01/12 :  19:31:47  Show Profile Send bjarne a Private Message
Jag kontaktade canton i samband med inköp av ett par 92:or. Dom bytte helt enkelt namn på dom runt årsskiftet 01/02 utan att ändra annat. Sedan kan det ju förekommit uppgraderingar på 900:an senare, men inget som har renderat en mkII beteckning. Nu finns ju 901:orn, och canton pratar om nya delningsfilter och element även om specarna i övrigt inte ändrats.
Go to Top of Page

gorkamorka
Member

136 Posts

Posted - 2004/01/12 :  21:50:43  Show Profile Send gorkamorka a Private Message
ar du nojd med dina 92.or tycker sjalv att det ar svart att hitta ett par mer allsidiga o valljudande hogtalare for de pengarna.
har anda lyssnat runt lite, ca 10ar...
Go to Top of Page

gorkamorka
Member

136 Posts

Posted - 2004/01/13 :  20:38:13  Show Profile Send gorkamorka a Private Message
Go to Top of Page

bjarne
RödaTråden vinnare

778 Posts

Posted - 2004/01/18 :  23:01:32  Show Profile Send bjarne a Private Message
mycket nöjd. Problemet var att jag flyttade strax efter inköp, och oavsett högtalare så hade det inte funkat här...
Jag lyssnar myckt på akustiskt, jazz och en del á capella, men har ett förflutet i rock/hårdrocksträsket, så jag vill ha en bra botten. Cantons ergohögtalare kanske inte är de främsta finlirarna, men jag gillar deras öppna och stora ljudbild. Dessutom är de inte så kinkiga med krigutrustningen även om dom svarar bra på uppgraderingar. Så om du vill att jag ska rekommendera köp, så kan jag ju säga till dom som funderar på köp i denna prisklass: Lyssna och få habegär, mycket för pengarna är det. (Eller som det skulle stå på QXL och Tradera "44kg ren power - HiFi till lågpris")
Go to Top of Page

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2004/01/19 :  10:10:36  Show Profile Send Hotspur a Private Message
Hur är dom i jämförelse med Ergo RC-L, slipper man kontrollboxen?
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2004/01/19 :  10:33:12  Show Profile Send Larsho a Private Message
bjarne

Skulle en H/K 670 passa ihop med Canton ??

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

gorkamorka
Member

136 Posts

Posted - 2004/01/19 :  12:53:47  Show Profile Send gorkamorka a Private Message
hotspur: de är mycket snarlika rc-l i ljudet har jämfört med min kompis som har ett par av dessa.
japp du slipper "kontrollboxen".

larsho:har inte provat h/k 670 men min kompis driver sina rc-l med en avr7000, funkar bra tycker jag.
Go to Top of Page

Fred00
Member

202 Posts

Posted - 2004/01/19 :  12:55:33  Show Profile Send Fred00 a Private Message
Jag kan bara hålla med de föregående talarna. Jag har haft mina Ergo 91:or i fem år till våren och är faktiskt fortfarande nöjd. Som någon sa har de en väldigt stor ljudbild (vilket i alla fall jag gillar) och bra med botten utan att låta forcerat/boomigt. Jag var runt och lyssnade på högtalare i höstas men jag kan inte säga att jag hittade några som var värda den stora mellanskillnaden (cirka 30kkr).
Go to Top of Page

Fred00
Member

202 Posts

Posted - 2004/01/19 :  12:59:11  Show Profile Send Fred00 a Private Message
Kan tillägga att jag gärna skulle vilja ha ett lite fylligare mellanregister, men med tanke på priset (särskilt på begagnatmarknaden) så kan man nog ha överseende med detta.

Är inte en HK670 lite varm i ljudet? I så fall borde den passa utmärkt med Ergo 92.
Go to Top of Page

gorkamorka
Member

136 Posts

Posted - 2004/01/29 :  23:12:23  Show Profile Send gorkamorka a Private Message
tar en sista vanda..
Go to Top of Page

bjarne
RödaTråden vinnare

778 Posts

Posted - 2004/01/30 :  11:46:15  Show Profile Send bjarne a Private Message
>Larsho: ursäkta detta sena svar. I prisklassen är det nog svårt att hitta något som är att föredra framför 670:n. Det beror på hur ditt rum ser ut, eftersom 670:n är ganska basig, men inte världens snabbaste. Jag antar att du har en 670, men om du ska kolla på annat i prisklassen rekommenderar jag att du kollar på rotel RA01, som har en lite annan karaktär, inte lika djup men något rappare. Jag tror däremot inte på cambridge som jag iofs inte hört med dessa högtalare, men som ger ett lite tunt ljud till stora golvare.

För övrigt, samma karaktär som RC-L, men de senare är ett ganska stort steg uppåt. Med tanke på prissillnaden på ca 2kkr på begmarmnaden skulle jag nog ta steget till RC-L, men självklart skall detta paras med en stärkare som kan utnyttja deras potential, och så är dom ju lite större också. Jag har för tillfället slagit i storlekstaket vad gäller waf.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000