Tillverkare:Bladelius/S.A.T. (Swedish Audio Technology) Modell:Amplifix S/N: 989 Inköpt: 2003-02-24 Färg: Silver Beskrivning: S.A.T. Amplifix är en billig high-end 2-kanalsförstärkare som återger musik på ett naturligt sätt utan att färga ljudet, och med bra kontrollerat driv i det undre registret - den spelar klart bättre än vad den kostar. S.A.T. Amplifix fungerar även som ett 2-kanalsslutsteg för exempelvis fronthögtalarna vid t.ex. filmtittande, genom en enkel knapptryckning på den medföljande systemfjärrkontrollen tillverkad i borstad metall. Tekniska specifikationer: - Fully balanced design from input to output - 1 balanced input (XLR) - 5 single-ended inputs (RCA) - Adjustable input sensitivity - Preamplifier signal output (RCA) - Surround-processor input (RCA) - Full function remote-control - WBT speaker-terminals - 2x115W in 8W < 0.1 % distortion - Frequency range DC-100 kHz + 1dB - Input impedance 50 kohms - 900VA custom made, special core transformer - 120.000 mF of custom made RIFA capacitors with extreme low ESR. - 32A current capacity - J-FET Single ended coupled input stage - High power MOSFET output devices - Dimensions 430Wx435Dx120H (mm) - Weight 18 KG Pris: 10.500 kr Finns i: Stockholm
Jag skriver väl nu något jag kommer att ångra senare.... Fxxn att den är i borstad al. Om några år har jag väl inga svarta apparater kvar och säger då precis tvärtom..... :)
språkvård/pesa
Mvh/Henrik --------------------------------------------------------------------------------------------------- Mitt system: Von Schveikert db99, Audio aero capitole Prestige SACD SE Octave V70 samt strömrenare från Agile
"Surround-processor input (RCA)" som det står på S.A.T.'s hemsida, vad innebär det? Är det en By-pass så Amplixen's processor kopplas ur och signalen från en surroundprocessor använder Amplix'n som slutsteg enbart?
karvid; det stämmer. Amplifixen fungerar även som ett rent 2-kanalsslutsteg för exempelvis fronthögtalarna vid t.ex. filmtittande - man trycker bara ned två knappar samtidigt på fjärrkontrollen så kopplas det interna försteget bort.
Jag vet inte om vill/vågar skicka den - har en orolig känsla i kroppen över Postens hantering av paket...