HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Nytt fr. Linn, aktiva högtalare, CHAKRA m.m.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

B Peter
Member

635 Posts

Posted - 2004/01/09 :  14:13:11  Show Profile Send B Peter a Private Message
Hittade lite nyheter från Linn som publicerades igår.

http://www.linn.co.uk/news/press_releases.cfm

Bl.a. en ny sorts energieffektiv förstärkning som kallas Chakra. Denna förstärkning har tydligen byggts in i några nya aktiva högtalare. En ny variant av Unidisk (den tredje på ett halvår!) presenteras också, Unidisk SC.

Kan man hoppas på demo under Sheratonmässan 7-8 februari kanske?

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2004/01/09 :  15:42:29  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Klassa D-teknik eller?

// Pär
Go to Top of Page

B Peter
Member

635 Posts

Posted - 2004/01/09 :  15:52:34  Show Profile Send B Peter a Private Message
De talar om några slags bufferttransistorer ordnade omkring ett centralt chip. Med andra ord har jag ingen aning.

Linn är mycket för att hitta på egna namn, så även om det är klass D-teknik så vill de nog kalla det för något annat, "Linnskt".
Go to Top of Page

erik
Member

311 Posts

Posted - 2004/01/11 :  12:01:24  Show Profile Send erik a Private Message
Som jag förstår det är det väl bara en utveckling av deras nuvarande Klass D

/Erik

Blås på!
Go to Top of Page

erik
Member

311 Posts

Posted - 2004/01/11 :  12:01:24  Show Profile Send erik a Private Message
Som jag förstår det är det väl bara en utveckling av deras nuvarande Klass D

/Erik

Blås på!
Go to Top of Page

Sony
Member

393 Posts

Posted - 2004/01/11 :  15:37:27  Show Profile  Visit Sony's Homepage Send Sony a Private Message
Om centern i högtalarserien är 5-vägskonstruktion så antar jag att man inte behöver oroa sig över att provlyssna dem...låter ju som att prislappen borde dra iväg rätt bra, kanske en vidareutveckling av Akurate eller nåt då?

Finns det inte bilder på dem?? Hur kan man ha ett pressmeddelande utan stora och snygga bilder på en websida, kan ju överge märket för mindre..

www.linnforum.se

Edited by - Sony on 2004/01/11 15:39:51
Go to Top of Page

Sony
Member

393 Posts

Posted - 2004/01/11 :  15:44:42  Show Profile  Visit Sony's Homepage Send Sony a Private Message
http://www.sondeks.at/news/index.html
finns ett par mindre bilder åtmonstone.

Ser ut ungefär som akurate fast med Nautilus-seriens rundade högtalarlådor, inte så tokigt tycker jag, även om ingenting kan matcha 804:orna i utseende!

www.linnforum.se

Edited by - Sony on 2004/01/11 15:45:53
Go to Top of Page

Siffernisse
Member

276 Posts

Posted - 2004/01/14 :  00:25:28  Show Profile Send Siffernisse a Private Message
Priserna på dessa nya produkter blir ca:(JAG gissar!!!).

Linn Unidisk SC Integrated Universal Disc Player

-Är en lillebror till Unidisk 2.1(65 000 kr) som ju har samma videodel som Unidisk 1.1(99 000 kr) men med något sämre ljuddel.

-den har ett inbyggt försteg och förmodligen?? samma ljuddel som 2.1 men med sämre videodel, och priset kommer förhoppningsvis att hamna mellan 35-40 000kr.



Linn Artikulat Loudspeaker System

Hamnar i pris o prestanda?? mellan Akurate(242=golvhögt(81 000kr) och Komri(400 000kr), alltså kring 200-250 000kr för golvhögt.


Linn Kinos System Controller

Är en efterföljare till Linn,s Hemmabio processor/ hifi- försteg AV5103(50 000 kr) och blir en lillebror till Kisto(121 000 kr), priset hamnar således i trakterna kring 60 000-65 000kr skulle jag tro.

Linn klimax CHAKRA 500 twin, som är en uppgradering ljudmässigt?? av klimax twin, kommer således att ligga kvar på sitt gamla pris kring 98 000kr, förmodligen, men kan även få ett högre pris(ca 120 000kr) om linn beslutar att fortsätta sälja "gamla twin:en"( Svårt att bedömma)


OBS!! Detta är bara vad JAG tror. Ska bli kul o se hur bra/dåligt omdömme jag har. (=

mvh/ siffernisse


Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2004/01/21 :  20:32:38  Show Profile Send brumel a Private Message
Argghh. Jag tycker inte om att Linn lämnar planeten Jorden i sticket. Astronomiska priser!

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

stargazer
Member

445 Posts

Posted - 2004/01/22 :  12:16:02  Show Profile Send stargazer a Private Message
Jag misstänker att siffernisse gissar rätt så bra.

Synd . Det verkar som jag aldrig kommer att återvända till Linnspåret, iallafall om de envisas med att lägga allt krut på "superduper-megadyra-flerkanals-highendprylar-alternativt-ultradyra-2kanalsjuveler".

Jag går fortfarande och hoppas på
  • en ny CD/SACD spelare för musik utan videotjosan i rimlig prisklass

  • en efterträdare till majik, lite modernare, snyggare, bättre och kraftigare - typ roksan caspian

  • ett riktigt bra 2-kanalsförsteg i modern tappning (efterföljare till kairn)

  • lillebror till 2250, mindre effekt fast klart bättre återgivning än LK140 samt nya designen dvs en 2150 (eh?)


Nåväl. Jag ger väl inte upp hoppet än, inuti mig finns ett litet, litet Linn-frö som vägrar att dö
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2004/01/22 :  15:31:00  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Naim har inte gett upp tvåkanals med sin nya prisvettiga serie. Linngänget med Ivor i spetsen är inte dumma. Efterföljaren till Mimik och Majik kommer att kosta under 10000Kr och låta betydligt bättre än Naim.

..Sanna min ord...till hösten kommer dom detta siar jag..

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000