HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Karaktärisera olika rörs ljud?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Flint
Member

3862 Posts

Posted - 2004/01/10 :  16:07:35  Show Profile Send Flint a Private Message
Carl-M
Du har rätt. Ett 300B i original borde kosta 1000:- st. En kopia varav det finns massor max. 500:- st. Ljudmässigt bättre är dom inte. Sen är ju ändå konstruktionen det viktigaste men det vet ju både du och jag.
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2004/01/11 :  11:43:39  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Eftersom det sitter just 6550 rör i mitt slutsteg så undrar jag vad skillnaden är mellan dessa och KT88? Enligt konstuktören Erik Anderson så kan jag lika gärna byta till just KT88. Vad tycker ni?

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

Flint
Member

3862 Posts

Posted - 2004/01/11 :  12:22:02  Show Profile Send Flint a Private Message
Sten
Jag hör ingen skillnad mella 6550 och KT88. Inte mer än normal skillnad mellan rör av samma typ.
Go to Top of Page

DHT
Member

492 Posts

Posted - 2004/01/11 :  19:43:00  Show Profile Send DHT a Private Message
Jo betala upp mot 10000kr för ett original WE300B är befängt. De 300B som jag köpt har kostat mig runt 500kr styck och fungerat strålande. Ungefär som att vissa märken av ECC82 kan kosta flera tusen kr styck medan andra får man för 50 spänn.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000