HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Byta högtalarkabel?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

puffes
Starting Member

1 Posts

Posted - 2004/01/06 :  13:15:32  Show Profile Send puffes a Private Message
Hejsan,
Jag är rätt så ny inom hifi-området och skulle behöva lite tips och råd ang. högtalarkablar. Tycker nämligen ljudet som min anläggning idag återger är lite för fylligt. Känns ibland som om någon form av loudness-funktion satt inkopplad. Är inte ens säker på att detta kan avhjälpas med byte av högtalarkablar, men det skulle kanske kunna strama upp ljudet något.
Min anläggning består av en marantz pm7000, en marantz cd4000 och ett par dali evidence 470. Som signalkabel använder jag en isoda pa-08-psr och som högtalarkabel ett par tara labs nexa.
Använder idag heller inte spikes av något slag. Är det att i de flesta falla att föredra? I så fall, vad bör jag satsa på för sådana?

lasselite
Semesterfirare

138 Posts

Posted - 2004/01/06 :  16:25:58  Show Profile Send lasselite a Private Message
Det låter;) som om åtgärder i rummet och experiment med underlag till högtalarna skulle kunna ge mer än nya kablar.

Kolla in MickeYs hifikokbok. Lycka till.
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2004/01/07 :  09:47:55  Show Profile Send MartinH a Private Message
Pröva att flytta ut högtalarna lite från väggen om dom står nära, och som sagt placering i rummet kan hjälpa en hel del.. Och om du har spikar till högtalarna så sätt på dom...

Men sen kan det vara så att dina högtalare helt enkelt låter så...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000