Detta är PA. Vet ni något PA-forum kanske det skulle vara bättre. Vill inte störa här med dessa frågor.
Jag undrar om det finns några större nackdelar med labgruppens SS-serie? Hur är det med störande fläktar? Är dom tunga? För jag har hört en hel del kritik för ett tag sedan och nu funderar jag på att köpa ett LAB500SS (värde?).
Vad skiljer SS-serien från deras vanliga? Hittar inget på deras hemsida. Vill minnas att ett av de 1300-stegen vi har är ett SS1300 och det har till synes exakt samma specar som det "vanliga" 1300-steget. De enda skillnaderna är att det är gråaktigt i färgen på fronten, inte svart. Dessutom är det några centimeter djupare en de "vanliga"...
LABS SS serie är deras gamla serier dvs SS500 motsvarar dagens LAB 500 det som antonic har. Skillnaden är i alla fall om man jämför SS1000 med LAB 1000 att SS är 3 HE hög (LAB 1000 är 2 HE) SS har ej fläktkylning utan stora kylflänsar på baksidan detta är en gammal modell som har ett antal år på nacken så man ska vara lite försiktig när man köper ett sånt. Själv har jag ett SS1000 och ett LAB 1000 och båda spelar likvärdigt men SS steget är otympligare och har mer mekaniska oljud för sig transformatorn låter ganska mycket. Hoppas jag har varit till hjälp.
Har hört att labgruppen har garanti så man får betala en engångssumma på 500:- så får man alla fel tillrättade oavsett vilket fel. Borde gälla även SS-serien?