HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Lite om Mässan
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/09/09 :  15:01:57  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Det har varit en helkul, men väldigt tröttsam mässa. Jag har inte hunnit att lyssna på speciellt mycket under mässan, och har varit rätt trött efter att varit uppe till 3-snåret varenda natt hela veckan. Och Mårten Designs rum får nog sägas ha varit Arkens "hetaste" rum i dubbel bemärkelse. Det tar på krafterna att hålla på i ett så varmt rum. Svetten lackade hela tiden i det rummet.
Många bekanta från forumet har jag träffat också, men tyvärr inte hunnit med alla. Och ett vitklätt LTSgäng med Öhman, Pekka, Stålberg, Knoppen och en del andra. Morello ickemedlem i LTS var med också i vit rock. Riktigt trevligt att mötas i verkligheten. Och jag tror att dom hade det trevligare under mässan, med rundvandring och mycket lyssning istället för att stå bakom ett bord i en korridor som dom har gjort tidigare år.
Ett pressuppbåd från High Fidelity, Hifi&Musik, norska Lyd og Bilde och en del andra träffade jag också och var med vid pressvisningen av Coltrane på lördagskvällen.
Och så var vi ett litet gäng VIPinbjudna på lördagen som fick lite specialdemo efter middagen på kvällen och natten.
Coltranelyssning blev det under 3 timmar. På natten efter ett barhäng med bla. LTSgänget, så blev det lyssning hos Audionord vid halvtvåsnåret men då orkade jag inte mer. Frugan fick släpa hem min kropp. Timbre och en del andra höll på till 5-snåret på söndagsmorgonen. Vi var nog rätt många som missade Forumfotograferingen på söndagen pga. nattens slarvande.
Ber så mycket om ursäkt för det.
Och igår var den jobbigaste biten. Att packa ned och köra iväg med prylarna. Det tog halva natten. Nu behöver jag och en del andra vila upp sig ett tag efter det här. Björn hade kommit i säng först framåt 6-snåret imorse. Han var på Arken när jag snackade med honom vid
11-snåret idag.

Jag är så ologisk att jag litar på mina öron och mina sinnen.

Jorma

Per Berger
Member

563 Posts

Posted - 2002/09/09 :  15:13:16  Show Profile  Visit Per Berger's Homepage Send Per Berger a Private Message
Det var kul att träffa dig oxå! Det blir alltid lite roligare när man har sett folk "i ögonen"...

Ska nog vänta ett tag med att kontakta Björn...

/P
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000