HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Morel Octave/Octwin, snack om MusicDeco!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

markku
Vänta, jag har en mätning på det här...

934 Posts

Posted - 2002/09/09 :  14:52:01  Show Profile Send markku a Private Message
Jag såg Morels reklam i senaste Stereophile och blev riktig nyfiken. Xpro i Stockholm ser ut att vara Morel distributör.



Lådan är lagat av Corian, med bästa Morel elementer. Prislistan antyder tyvärr rätt styva priser: Octave 5.2 9.400 Euro, Octwin 5.2 15.600 Euro.

Har någon av er sett dessa?

mvh
Markku

What is is, what is not, is possible. - Blixa Bargeld

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2002/09/09 :  16:26:58  Show Profile Send Knoppen a Private Message
Självklart har man sett dem!

På Arken visade en skön snubbe (Louis Timmers) från Holland den varianten med en bas och en diskant, typ hugg av halva högtalaren. Vi hade väldans trevligt i deras monter varje kväll efter stängning. Cigarrdimman låg tät i rummet, och jag har bara svaga minnen. Det var bl a sluddirigt "Now we're freakin' out here" som jag tror John Stålberg kan redogöra för mycket bättre och roligare än jag. På söndagsförmiddagen satt vi (Xpro och myself) bara på två stolar och var helt utslagna bredvid montern och mådde . Ljudet var, öh, ja, bra med för storleken bra basåtergivning. "Look here, no compression...".

Jag känner mig fortfarande bakfull...




Go to Top of Page

markku
Vänta, jag har en mätning på det här...

934 Posts

Posted - 2002/09/09 :  19:56:18  Show Profile Send markku a Private Message
Va härligt att höra. Jag bör väl kolla Johns synspunkter pr email, om han nu inte skulle läsa detta...

mvh
Markku



What is is, what is not, is possible. - Blixa Bargeld
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000