HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Bra slutsteg till Subbasar?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

UnholyRishna
Member

409 Posts

Posted - 2004/01/02 :  02:19:43  Show Profile Send UnholyRishna a Private Message
Tjena!!

Söker ett kraftfullt stereosteg som inte kroknar av lite lägre laster. Har funderat på ett begagnat NAD 218 och vill höra om någon har ett bättre förslag. Ska driva 2 XLS 12:or.
PA inte intressant, ej heller Zachry, har redan ett sånt och är missnöjd och irriterad..

Tackar för svar

/Martin

Vad vore livet utan musik, förmedlat på ett vettigt sätt ;-)

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2004/01/02 :  11:18:03  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message
UnholyRishna,

Jag använder ett ML-steg till mina subbasar och det fungerar helt underbart. ML-steget är ett av få steg som jag testat med mina subbasar som inte kroknat vid lite större konutslag. Alternativet var att använda ett PA-steg men tyvärr har alla PA-steg som jag testat/ägt haft fläkt ... vilket kanske inte är så kul i hifi-sammanhang Det finns dock PA-steg utan fläkt som fungerar ypperligt i hifisammanhang. Ett exempel är Crown K2

Om du inte är intresserad av PA-steg så kanske ett alternativ är ett par ICEpower® bestyckade slutsteg

Driver företagen NEriks Audio och NEriks Air
Auktoriserad återförsäljare av Moog

Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2004/01/04 :  00:39:37  Show Profile Send henricsson a Private Message
Hello Martin (härligt namn ).
Varför kör du dem stereo? Hade hellre valt att P-koppla dem och valt ett steg som dubblat effekten till två ohm. Sånt som "neriks" lär tala om ovan . PA-stegs fläktar lär väl () kunna kopplas ur när det inte är frågan om några staplar eller längre större effektuttag?

(Berätta mer om dina byggen )


Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Go to Top of Page

UnholyRishna
Member

409 Posts

Posted - 2004/01/11 :  02:19:04  Show Profile Send UnholyRishna a Private Message
Okej.. Tack så mycket för tipsen. Filtret är nästan färdigt och bilder kommer så småningom
Just nu ser det dock ut som om slutstegsbiten läggs på is då jag vill ha tag i en rörförstärkare. Har blivit fulkommligt förförd

Hursomhelst så är subben bestående av 12" Perless XLS samt 625 grams slav. Detta sitter i en 35 liters kubisk låda gjord i massiv 30 mm askskiva... Stabilt och mycket snyggt. (denna subben måste ha högst WAF faktor jag har varit med om )
Återigen så kommer bilder. Hold On!!

Vad vore livet utan musik, förmedlat på ett vettigt sätt ;-)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000