HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Best Of 2003 Awards (2)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

patrikf
Avstängd på egen begäran

630 Posts

Posted - 2004/01/01 :  01:08:15  Show Profile Send patrikf a Private Message
De omskrivna Hallographerna belönas här!
http://www.enjoythemusic.com/magazine/equipment/0104/bestof2003.htm

Jag får väl axla Jormas mantel när han flänger runt på mässor!

Sanny_X
Member

181 Posts

Posted - 2004/01/01 :  12:24:18  Show Profile Send Sanny_X a Private Message
Det blev visst lite känsligt i ursprungstråden. Inte bra för affärerna att bli förknippade med hallographer och "isolerpapper"?
Go to Top of Page

patrikf
Avstängd på egen begäran

630 Posts

Posted - 2004/01/01 :  12:42:48  Show Profile Send patrikf a Private Message
Ja, det var dumt av mig. Jag har ju min åsikt om tweaks och fysisk verklighet, men det gör inte att jag inte tycker att det har med hifi att göra. Jag tycker däremot att det tweakandet är ett intressant fenomen. Därför kan jag göra "reklam" för dom, likaväl som att peka på tveksamheter.
Go to Top of Page

robban
Audio Concept

491 Posts

Posted - 2004/01/01 :  12:59:30  Show Profile  Visit robban's Homepage Send robban a Private Message
Hej,

Alla får ha sin egen mening och köpa vilka prylar de vill. Jag har aldrig hört Hallographerna själv så jag har ingen uppfattning alls om dem - ännu. Jag har däremot respekt för andras val av produkter, och det får bli upp till köparna att känna sig nöjda eller inte.

XXX

/robert

  Ansvarar för distribution och försäljning av HIFI produkter via,
Go to Top of Page

Sanny_X
Member

181 Posts

Posted - 2004/01/01 :  14:42:05  Show Profile Send Sanny_X a Private Message
"tweaksamheter"

Sorry, kunde inte låta bli.

robban:

Grattis till priset! Har inte hört produkterna själv (än), men kul för er.

mvh
Sanny_X
Go to Top of Page

robban
Audio Concept

491 Posts

Posted - 2004/01/01 :  14:53:09  Show Profile  Visit robban's Homepage Send robban a Private Message
Hej Sanny,

tack för det.

Tweaksamheter - härligt :-). Borde kanske bli en ny "undergrupp". Då vet vi åtminstone vad som diskuteras där...

mvh, robert

  Ansvarar för distribution och försäljning av HIFI produkter via,
Go to Top of Page

patrikf
Avstängd på egen begäran

630 Posts

Posted - 2004/01/01 :  15:30:00  Show Profile Send patrikf a Private Message
Robban, hoppas verkligen inte att du försöker göra dig lustig över Hallographerna med tanke på vad du skrivit nyss?
Go to Top of Page

robban
Audio Concept

491 Posts

Posted - 2004/01/01 :  15:49:17  Show Profile  Visit robban's Homepage Send robban a Private Message
Patrik,

Nej, inte alls. Sanny konstruerade ett roligt ord. Att man vill diskutera tweaks är givetvis helt ok – på rätt plats dock. Det håller du säkert med om också.

Personligen tycker jag mer om när det är lite ”ordning” – att man vet var saker diskuteras, istället för att vissa åker som förlorade kryssningsrobotar mellan olika trådar i upplysande eller andra mer eller mindre ädla syften.

Ps. Jag tycker också det är kul att diskutera tweaks – men i rätt sammanhang.

/robert

  Ansvarar för distribution och försäljning av HIFI produkter via,
Go to Top of Page

patrikf
Avstängd på egen begäran

630 Posts

Posted - 2004/01/01 :  16:01:23  Show Profile Send patrikf a Private Message
Robban, jag ser inte en lika stor skillnad mellan sk tweaks och tex dom produkter som du företräder, dvs konventionella hifiprodukter.
Är nyfiken på vad som skulle motivera att tweaks ska diskuteras på en särskild plats?
Go to Top of Page

robban
Audio Concept

491 Posts

Posted - 2004/01/01 :  16:11:19  Show Profile  Visit robban's Homepage Send robban a Private Message
Patrik,

nej, det gör du säkert inte.

Ungefär samma resonnemang som att tex. DIY diskuteras på en särskild plats.

/robert

  Ansvarar för distribution och försäljning av HIFI produkter via,
Go to Top of Page

patrikf
Avstängd på egen begäran

630 Posts

Posted - 2004/01/01 :  16:23:25  Show Profile Send patrikf a Private Message
Om du inte kan motivera att det är hifimässig skillnad på tweaks och en cdspelare med en kromad låda tycker jag att det är onödigt att dela upp forumet ytterligare. För mig är likheterna större än skillnaderna.
95 % design 5% reell ljudskillnad är det gemensamma. Min egna åsikt som jag hoppas slippa bli förlöjligad för.
xxx

Edited by - patrikf on 2004/01/01 16:25:00
Go to Top of Page

robban
Audio Concept

491 Posts

Posted - 2004/01/01 :  16:39:11  Show Profile  Visit robban's Homepage Send robban a Private Message
Patrik,

XXX

Om ”f” står för filosof - och du vill in på en sådan diskussion (att allt är tweaks), kan du heller ägna dig åt att själv beskriva för oss varför du i så tillfälle är/inte är ett tweak, eftersom du och dina öron också är en del av lyssningskedjan.

/robert

  Ansvarar för distribution och försäljning av HIFI produkter via,
Go to Top of Page

patrikf
Avstängd på egen begäran

630 Posts

Posted - 2004/01/01 :  16:49:12  Show Profile Send patrikf a Private Message
Skulle uppskatta en åsikt istället för en motfråga. Jag har motiverat varför jag tycker att det inte behövs en tweakavdelning.
Är ditt svar att hänvisa till att DIY har en egen avdelning?
Go to Top of Page

robban
Audio Concept

491 Posts

Posted - 2004/01/01 :  17:09:21  Show Profile  Visit robban's Homepage Send robban a Private Message
Patrik,

Tror du har förstått min synpunkt. Svara heller på min fråga ovan. Intressant att se ditt resonemang angående det.

PS. Om allt är tweaks (95% design och 5% rejäl ljudskillnad – enligt dig) kan man jo undra varför du tex. har valt de megahögtalare du har och inte ett par Bose på 5 x 10 cm? Är det för att du är 95% designintresserad?

/robert

  Ansvarar för distribution och försäljning av HIFI produkter via,
Go to Top of Page

patrikf
Avstängd på egen begäran

630 Posts

Posted - 2004/01/01 :  17:21:12  Show Profile Send patrikf a Private Message
Jag faller för design, för att jag är en människa! Det är ju det som är meningen med design!
Ok, din synpunkt är fortfarande ingen förklaring, vilket jag frågade efter, och som du både efterfrågar och får av mig!
Läge för dig att bjuda till lite snart!
Du ska få mitt svar på ditt filosofiska resonemang, men i en seperat tråd, så det inte blir förvirrat här, för det vill du väl ABSOLUT inte?

Edited by - patrikf on 2004/01/01 17:22:10
Go to Top of Page

robban
Audio Concept

491 Posts

Posted - 2004/01/01 :  17:31:57  Show Profile  Visit robban's Homepage Send robban a Private Message
Patrik,

Låter bra – ny tråd, nya synpunkter.

Nu har vi roat oss lite här med att käbbla, vilket kan vara kul om det inte spårar ur. Hursomhelst är vi säkert överens om att kliva in i det nya året med ”fredsflaggan” i topp.

Jag skall läsa din tråd med spänning.


Mvh, robert

  Ansvarar för distribution och försäljning av HIFI produkter via,
Go to Top of Page

patrikf
Avstängd på egen begäran

630 Posts

Posted - 2004/01/01 :  17:46:44  Show Profile Send patrikf a Private Message
Inget svar nu heller...
Men det var varken väntat eller viktigt.
Absolut, vi kanske ses på nån träff!
Min tråd???
Go to Top of Page

robban
Audio Concept

491 Posts

Posted - 2004/01/01 :  22:24:34  Show Profile  Visit robban's Homepage Send robban a Private Message
quote:

Du ska få mitt svar på ditt filosofiska resonemang, men i en separat tråd....



Patrik,

hur blir det med ditt svar? Än så länge har du bara kört "copy and paste" i nya tråden och skyllt på ett kraftigt koffeinbehov......

/robert

  Ansvarar för distribution och försäljning av HIFI produkter via,
Go to Top of Page

patrikf
Avstängd på egen begäran

630 Posts

Posted - 2004/01/01 :  23:46:47  Show Profile Send patrikf a Private Message
Robert, du vill ju bara ha och ha hela tiden! Jag förstod faktiskt inte din fråga, inte ens ett kraftigt koffeinintag har gjort mig mindre förbryllad.

Svarat på min fråga har du inte gjort, men jag har givit upp, du verkar XXX
Go to Top of Page

robban
Audio Concept

491 Posts

Posted - 2004/01/01 :  23:55:29  Show Profile  Visit robban's Homepage Send robban a Private Message
Patrik,

XXX

/robert

  Ansvarar för distribution och försäljning av HIFI produkter via,
Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2004/01/02 :  00:07:44  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message
patrikf o robban, det verkar som det här kan bli en låång, enformig tråd utan slut och intresse för oss övriga..så jag rekommenderar att ni använder vår PM-funktion istället.Eller bara lägger ner..
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2004/01/02 :  01:25:03  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
På detta forumet, HifiForum.nu, är påhopp, personangrepp och förtal inte tillåtet. Det finns andra platser för sånt.

Vi på HifiForum.nu har dessutom en regelsida:
http://www.hififorum.nu/forum/regler.htm
...där man kan läsa bl.a. om:
§.7 Inlägg för den goda stämningens skull
Inlägg på HifiForum.nu skall inte förstöra den goda
stämningen. Vi är här för att lära oss, och hjälpa andra.


mvh
// Pär
// Admin

Go to Top of Page

IcedEarth
Member

498 Posts

Posted - 2004/01/05 :  18:59:39  Show Profile Send IcedEarth a Private Message
Amen!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000