HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vart ska jag sätta 75-ohm motståndet?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2003/12/27 :  23:38:48  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Jag har två stycken 75-ohm motstånd till övers. Dessa ska man använda för att kortsluta RCA-ingången på slutsteget, om man kör balanserat vill säga. Nu kör ju jag oballat........ men man kanske kunde sätta dessa någon annanstans för att uppnå bättre ljudkvalité (det kan ju vara värt att testa)men vart ska jag sätta dessa?

Jag tror inte att man ska sätta dessa på utgång som går från försteget till slutsteget. Men annars kan man väl använda motstånden till att kortsluta den digital och den analoga utgången på CD:n? eller har jag helt fel nu...? Om inte det går, kanske man kan kortsluta de ingångar man inte använder på försteget, vissa säger ju att det ska höja ljudkvalitén, någon som testat?

Vet någon vart man kan köpa sådana här motstånd? Visst, man kan väl snickra ihop något själv men jag är inte alls händig för fem öre

Edited by - Merkurius on 2003/12/28 00:05:17

Mikaell
Member

1046 Posts

Posted - 2003/12/28 :  13:26:05  Show Profile Send Mikaell a Private Message
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=22269&SearchTerms=,kortsluta

/Mikaell.
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2003/12/28 :  16:12:51  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Tack Mikaell! Nu är allt klart som korvspad. F-n att man aldrig lär sig använda sökfunktionen

Lås tråden!!!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000