HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 tips på kraftkälla
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

buffy
Member

156 Posts

Posted - 2003/12/27 :  01:26:28  Show Profile Send buffy a Private Message
Hej. Jag funderar på att bygga en liten tight subba. Jag har tänkt mig en 20 literslåda med Peerless SWR269 + Peerless SWR269 passive.

Jag kommer bygga lådan i 30 mm bok, dvs träslaget :)
Detta blir mitt första seriösa bygge och kraven på lådan är hårda.
Jag vill gärna få tips om vad för kraftkälla jag skulle kunna använda. Ge mig gärna synpunkter på elementen också ! / god fortsättning

markusA
Member

578 Posts

Posted - 2003/12/27 :  14:31:36  Show Profile Send markusA a Private Message
Jag rekomenderar MF's slutsteg i alla väder. =)
Nu-Vista och x-serien dvs... Några av de nya riktigt tunga grejjerna verkar också ha bra potential.
Go to Top of Page

AndersP
Member

1563 Posts

Posted - 2003/12/28 :  06:18:54  Show Profile Send AndersP a Private Message
Jag hade nog satsat på en Zappulsemodul 400VA trafo och nätdel. LC Audio har schema till subpreamp också. Räcker inte dom 200 - 300W du får kan du tillsätta en modul och köra bryggkopplat 700 - 800W.
För övrigt kul att se ett bygge med nåt annat än XLS, men din låda tror jag blir för liten. Har du försökt simulera med den där volymen?

Linkwitz Orion
Center: Ino Audio piM
Surround: 6 x Ino Audio a2
Go to Top of Page

buffy
Member

156 Posts

Posted - 2003/12/28 :  12:39:34  Show Profile Send buffy a Private Message
Jag har inte simulerat, och har ingen erfarenhet alls av det. Jag har endast byggt mastiga halvkassa brummande biobasar som man blir dålig i magen av att lyssna på. Nu är det dags att bygga något med kvalitet i. Har fått många tips på att XLS:n är väldigt bra med slavbaskonstruktion, men inte lika kul att bygga något som massa andra redan byggt. Jag ska kolla upp lådvolymen igen + Zappulse, tack för tips :)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000