HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Micromega Stage 5 o tips på slutsteg
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Basnarkoman
Member

75 Posts

Posted - 2003/12/26 :  20:16:48  Show Profile Send Basnarkoman a Private Message
Har lånat hem den här spelaren från en bekant, och är hyfsat nöjd med ljudet, jag ville kolla hur stor skillnad det egentligen är mellan en ordentlig CD spelare, och spela upp mp3or från datorn med ett sblive! . CD spelaren vinner så klart, men det är inte med hästlängder...

Det man upplever är främst att krispigheten och detaljrikedomen blir högre... basen låter lite mer städad... stor skillnad på mellanregistret... röster låter snäppet bättre... med datorn låter de några promille burkigare... jag får även känslan att micromegan är lite åt det ljusa hållet...trots att jag inte jämfört med andra (ordentliga) CD spelare... har jag rätt? Om man jämför med datorn i alla fall...

Det jag undrar nu är vad det finns för CD spelare som är i samma klass som denna i nuläget, eftersom micromegan har väl några 5 år på sig har jag för mig.

Jag funderar på att köpa antingen en Denon 2900 DVD eller 2200 tillsammans med en bra CD spelare (beggad förstås), men jag vet inte vad jag ska kolla efter... Nån som har nåt tips på micromega liknande CD spelare... eller rent utav bättre?

Min utrustning är Canton RC-L med boxen hel inställd på 0 på både high o low som drivs av Denon 1802. Helheten är jag väldigt nöjd med, grejen är bara den att Denon är på tok för klen i basregistret och orkar inte med resterande registren vid högre volymer, för att inte nämna vad som händer basmässigt vid samma volym... Jag hade en NAD 216 förrut, men jag tycker nu när jag sålt det, att det låter mycket bättre, men tok för klent... Vet ni nåt bra slutsteg som har Denon ljud men med NAD kraft? Jag har inte hört 218 än, och inte heller S200, men de är klart intressanta...

tack på förhand

www.svsubwoofers.com

Basnarkoman
Member

75 Posts

Posted - 2003/12/27 :  13:40:30  Show Profile Send Basnarkoman a Private Message
upp

www.svsubwoofers.com
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000