HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Primare DVD-30
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

hanse1
Member

171 Posts

Posted - 2003/12/26 :  16:57:16  Show Profile Send hanse1 a Private Message
En tysk Hi-Fi tidning har testat DVD-30. Antar att ett antal här i Sverige har köpt spelaren. Tyvärr är det tunt med lyssningsintryck på detta forum. Hur låter den med SACD-, DVD-Audio och CD skivor? Att den gör bra ifrån sig i filmläge utgår jag från och för min del är inte det så avgörande inför ett köp.

Jag fick ett mejl från Björn Bengtsson på Primare, som önskade en God Jul och ett Gott Nytt år. Jag träffade honom på mässan i Malmö. För er som inte vet vem han är så är det den sympatiske mannen med hårpiskan. Björn ansåg att jag skulle låna hem en väl inspelade DVD-30, (minst 150 timmars gång) och njuta av ljudet i balanserat läge, som tydligen är spelarens styrka. Han skrev vidare att den höga komponentstandarden kräver en lång inspelningstid.

Hasse

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2003/12/26 :  17:18:35  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message

Håller på med ett rejält test av den som börjades innan julen och hoppas att det ska avslutas direkt efter nyår.


Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

poman
Member

902 Posts

Posted - 2003/12/26 :  18:55:57  Show Profile Send poman a Private Message
Hej Tober!

Ska bli kul och ser vad du skriver om den sen.


Go to Top of Page

ReKo
Member

183 Posts

Posted - 2003/12/27 :  16:47:24  Show Profile Send ReKo a Private Message
hanse1: Du skrev att den testats i tysk press.. men ej vad de gav för utlåtande?.. Vore trevligt att se vad de gav för betyg.

mvh / Ante
Go to Top of Page

Pelle
Member

417 Posts

Posted - 2003/12/27 :  23:34:53  Show Profile Send Pelle a Private Message

Har översatt den tyska recensionen i en tråd här någonstans, Kan det ha varit under Nyheter? Minns inte riktigt.


[Audio Aero] [Audio Research] [inga högtalare]
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000