HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Julklappstipps
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

rowa
Member

569 Posts

Posted - 2003/12/23 :  16:32:38  Show Profile Send rowa a Private Message
Surfade runt på prisjakt.nu och såg att någon där hade upptäckt att man kunde köpa Sennheiser HD-600 för 1500kr i tyskland. Direktlänk finner du här nedanför. Själv är ja bra sugen på att beställa ett par. Behövs det en hörlursförstärkare till dem för att de ska göra sig rättvisa ??

http://www.hirschille.de/homehifi/product_info.php?products_id=245

Edit: Rätt länk..

MVH/ Niklas
ICQ: 21211745


Edited by - rowa on 2003/12/23 16:33:44

HanssoN
Member

226 Posts

Posted - 2003/12/23 :  19:26:14  Show Profile Send HanssoN a Private Message
Behövs och behövs... hörlurarna låter bättre (eller i alla fall annorlunda) med en hörlursförstärkare, men även utan en är de trevliga att lyssna på... Ett bra pris i vilket fall som helst! God jul!
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/12/23 :  20:37:20  Show Profile Send Ayn a Private Message
Oj! Ja det var ett bra pris Vad är haken? Frakt?

Annars är det nästan så att man blir lite sugen. Hittills var det köp från askdirect.co.uk som var i tankarna, men ju bättre pris desto trevligare.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

rowa
Member

569 Posts

Posted - 2003/12/23 :  23:36:09  Show Profile Send rowa a Private Message
Undra vad frakten går på ? Då min tyska inte är på topp så har jag lite svårt att se efter. Någom som känner sig manad att kika ?

MVH/ Niklas
ICQ: 21211745

Go to Top of Page

hogga
Member

239 Posts

Posted - 2003/12/23 :  23:55:56  Show Profile Send hogga a Private Message
Min tyska har var bättre förr, men jag får det till att frakten kostar 29 Euro + bankkostnader. Förskottsbetalning. Klicka på Versandkosten och leta reda på Auslandsversand.
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/12/23 :  23:57:44  Show Profile Send Ayn a Private Message
Såvitt jag förstod handlar det om 29 euros för försändelser som väger upp till 3kg. Så totala priset lär hamna på runt 1750 spänn eller vad det blir. Inte så tokigt fortfarande iofs

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

zie
Member

208 Posts

Posted - 2003/12/24 :  00:24:09  Show Profile  Visit zie's Homepage Send zie a Private Message
Jag har beställt från HirchIlle, och trots att dom var lite sega med mailen så fick jag mina saker (Heco Mythos serien) ganska snabbt. Den engelska förståelsen var inte enorm. Men dom hade en som kunde en del engelska om man ringer till dom.

Förbetalade genom överföring från min bank till deras.

Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/12/24 :  06:16:47  Show Profile Send Bravo a Private Message
Ett bra pris.
Självklart får du större glädje av dina lurar med en separat lurstärkare, men inget hindrar att du använder dem utan en sådan, även om du då inte utnyttjar lurarnas kapacitet fullt ut.

Bravo

Edited by - Bravo on 2003/12/24 06:37:05
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/12/24 :  06:27:43  Show Profile Send Ayn a Private Message
Vet folk som till och med gjort sig av med sin X-Can och kört med förstärkarens egna hörlursförstärkare istället (i detta fall var det en Linn Kolektor som gjorde jobbet). Så helt skräpigt utan hörlursförstärkare är det tydligen inte, även om det naturligtvis inte lär bli sämre, såvida man har en välljudande sådan.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000