HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 NAD C521i
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

hydra-g
Member

57 Posts

Posted - 2003/12/23 :  00:14:19  Show Profile Send hydra-g a Private Message
Någon som vet när denna cd tillverkades? Blev erbjuden ett demo ex idag när jag var och lyssnade på högtalare. Försökte finna information i HIFI-klubbens nya katalog när jag kom hem. Men ack vad jag bedrog mig det fanns ingen sådan modell i 04:s katalog. Kostade enligt uppgift tretusen kronor ny, demo exet skulle de ha två och fyra för. Vet någon var man kan finna info/test någonstans? God Jul!!

Berra

Sony
Member

393 Posts

Posted - 2003/12/23 :  00:26:40  Show Profile  Visit Sony's Homepage Send Sony a Private Message
Den är ju ersatt av c521BEE så jag förstår att de gav dig rabatt på den. Någon här kan säkert svara på vad den kostade ny men med tanke på att den nya knappast kan vara sämre och säljs för 2498 kr så skulle tycker jag nog inte du ska behöva betala mer än högst 2000 för den. Kommer säkert vettiga synpunkter på det under natten/imorgon. Köper du cd:n tillsammans med dina nya högtalare kan du säkert pruta ner den en bit under 2 också eftersom de vill bli av med den pga den nya som finns i lager.

www.linnforum.se
Go to Top of Page

M.Thorsén
Member

273 Posts

Posted - 2003/12/23 :  00:31:46  Show Profile Send M.Thorsén a Private Message
Hej!

Uppföljaren heter NAD 521 BEE, vilket är en ingenjörs initialer(Björn Erik Edvardsen). Den kostar 2500:- ny. Har den själv och är nöjd med dess medryckande och dynamiska spelstil, hade för övrigt varit kul att testa mot den nya naimen som ofta tillskrivs just dessa egenskaper. NAD 521 BEE har även en behagligare diskant än de denon-spelare jag testat.

Att sälja en äldre modell, som iofs har kostat mer i nypris en gång i tiden, till dig för en hundralapp mindre, än den nya versionen av samma?? spelare verkar ju inte helt fair.

CD-spelarens laser slits ju dock så är det nåt jag skulle bli tvingad att köpa nytt vore det just en cd, annars tycker jag begagnat funkat bra hittills.

Mvh Micke

Go to Top of Page

Sony
Member

393 Posts

Posted - 2003/12/23 :  00:40:14  Show Profile  Visit Sony's Homepage Send Sony a Private Message
Är den demoex så tror jag inte lasern är någon fara. Dock kanske man ska tänka sig för och kolla upp reparationsmöjligheter om man köper en 3 år gammal som jag gjorde, eller ännu äldre...Får du garanti som på en ny spelare så skulle jag inte vara orolig för det.

Killarna på hifiklubben i ssvall tycker jag är trevliga och vettiga att prata med (förstod det som att du varit där). Ett demoex är sällan spelat mer än ett ½-år men du borde ju få vet hur länge den gått. Förklara som Thorsen sa att "den ju är ersatt av bee-varianten och då borde ju den här knappast vara bättre då men för xxxx kr så tar jag den". Är väl upp till dig att besluta vad som är det pris du kan tänka dig att betala men jag tror inte skillnaden mellan dem är stor, jämför i butik eller be att få låna hem båda om du är osäker.

www.linnforum.se
Go to Top of Page

jonta
Member

269 Posts

Posted - 2003/12/23 :  12:29:24  Show Profile Send jonta a Private Message
Har själv en 521i, köpt för 3000 i våras, några månader innan 521BEE dök upp, förutom att den var 500 billigare var den ju också som sagt uppgraderad av BEE,
Köp 521BEE för 2500 istället för 521i-demoex för 2400. Dessutom finns den medi hifi & musik för nåt nummer sedan, där den testas tillsammans med 320BEE och tillsammans får de toppbetyg, trots budget modeller.

Dreams never end!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000