HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Prisjakt & shopping?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

n/a
deleted

10 Posts

Posted - 2002/09/08 :  16:48:51  Show Profile Send n/a a Private Message
Hej igen allesammans!

Då jag huserat på dvdforum.nu ett tag så vill jag tipsa administratorerna om en bra post-kategori som dom har, nämligen "Prisjakt & shopping". Kolla själva får ni se hur mycket fina tips på billiga filmer och prylar man tipsar varandra om där.

Det vore kanske nåt för denna sida: att under en samlande rubrik kunna tipsa folk om att butik X just nu har ett prisvärt demo-ex i hyllorna, eller om utförsäljningar av såväl hård- som mjukvaror. För att inte tala om alla "importera-billigare-själv"-tips som man då kan förmedla under en talande rubrik.

Fanns en sån sida här, så kunde ex. jag där ha tipsat er om hur mycket billigare det är att importera sin Yamaha-förstärkare från hificomponents.de, än att köpa den i en svensk butik... Bara ett råd i all välmening, fast ni kanske vill ha så få kategorier som möjligt att hålla reda på?

hali
Member

374 Posts

Posted - 2002/09/08 :  17:27:01  Show Profile  Visit hali's Homepage Send hali a Private Message
Hmm, jag har lite svårt att se att ett sådant forum skulle passa in här. De flesta som köper saker här vill nog helst både klämma och lyssna både hemma och i butik. "Prisjakt" forum tror jag mer är för impulsköp och dessa (som så många säkerligen upplevt) kan nog göra mer skada än nytta. Sitta med grejjer man fick "kanonpris" och i Hifinews sa dom att det skulle vara bra men hemma låter det faktiskt inget vidare med din kringutrustning.

Hifi-shopping är ju nästan halva nöjet, åka runt, lyssna, låna, prata skit med handlarna och andra hifi-nördar.

Moderatorerna får rätta mig om de tycker annorlunda. Min lilla åsikt iallafall.

Vill man prisjaga kan man ju glida över till Dvd-forum en sväng.

-
Say's who!?
Go to Top of Page

n/a
deleted

10 Posts

Posted - 2002/09/08 :  17:36:59  Show Profile Send n/a a Private Message
Okej, till viss del håller jag med om ovanstående. Men säg ex. att du under en av dina roliga hifi-rundor råkar få syn på en beggad Rega Planet för 3000:-, du behöver ingen själv men känner på dig att det måste finnas folk här som är ute efter en sån: Då skriver du ett inlägg där du tipsar om detta och vips; så läser en forumkompis - som längtat efter just en sån maskin - inlägget... Det var så jag tänkte

Edited by - n/a on 2002/09/08 17:39:00
Go to Top of Page

Patrik
Aston Martin

613 Posts

Posted - 2002/09/08 :  17:41:10  Show Profile Send Patrik a Private Message
Vore intressant, men jag håller med hali i att det används mest vid spontanköp. Vet inte hur många DVD-filmer jag beställt pga dvdforumstips...

Men visst, starta en "köptipstråd" så märker vi nog rätt snart om det dyker upp tips.

---
It's all about the music!
Go to Top of Page

hali
Member

374 Posts

Posted - 2002/09/08 :  18:54:12  Show Profile  Visit hali's Homepage Send hali a Private Message
helt ot,

Vad blir moderator i plural?

Alt.1 (troligen helt korrekt, men låter stelt)
Moderatorer

Alt.2 (mycket roligare, kan vara korrekt, se böjning av rot).
Moderötter

Alt.3 (Helt fel men många kan nog tycka att det är ok iaf).
Moderators

Edit, Alt.4 (Känns också ganska bra)
Moderatörer

-
Say's who!?

Edited by - hali on 2002/09/08 18:55:24
Go to Top of Page

Deamonbreed
Member

210 Posts

Posted - 2002/09/08 :  21:58:41  Show Profile Send Deamonbreed a Private Message
quote:
Originally posted by hali

helt ot,

Vad blir moderator i plural?




Moderatorer är det rätta.

Go to Top of Page

Punk
Member

108 Posts

Posted - 2002/09/08 :  23:39:45  Show Profile Send Punk a Private Message
Jag håller på Moderötter

Go to Top of Page

n/a
deleted

10 Posts

Posted - 2002/09/09 :  07:02:18  Show Profile Send n/a a Private Message
Moder... Visst, men om vi istället kan återgå till ämnet?
Andra saker man skulle kunna tipsa om under önskad rubrik är t.ex. att Skivhugget startar en stor Jazz-REA idag! För man kan förstås tipsa om billig musik också, livet är ju inte bara hifi (även om en del verkar vilja tro det)...


Edited by - Fridefors on 2002
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2002/09/11 :  09:45:22  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Räcker det inte med att man kan tipsa under Nyheter?MvhKristofer

Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/09/11 :  10:23:31  Show Profile Send Timbre a Private Message
Om någon undrar varför Fridefors har blivit "deleted" så beror det på en egen begäran om utträde i somras. Vi kan inte hålla på och leka gubben i lådan, så utträdet gäller även nu.

Timbre


Ingenting är så bra att det inte kan bli bättre.

Go to Top of Page

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2002/09/11 :  13:58:21  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message
man kan ju tipsa undet "Säljes" också.. vore inte så dumt va??=) eller kolla i köpes å tipsa!

"Veni vidi vici"
Adda mig på ICQ UIN: 41793052 MSN: robin_fischer@hotmail.com *maila ej dit*
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000