HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 DIY-Träff i Göteborg 10/1 2004!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/12/19 :  08:38:52  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Då var det dags igen... Göteborg laddar till diy-träff igen!


DIY-Göteborg 2004


Förra träffen gick av stapeln den 31/5-03 och var väldigt trevlig, mer info här. Många intressanta konstruktioner både inom elektronik, högtalare och skivspelare visades upp. Det var en välbesökt tillställning som Zed51 arrangerade.



Hemsnickrad mycket väljljudande skivspelare


Denna gången är det Bernt som arrangerar och platsen blir samma som förra gången.

Det gluntas redan om att vi får se Bernt's OTL'er, Ice-power, HFLS1, DIY-skivspelare, Per-Anders byggsatser, ...

Håll koll på utvecklingen här:
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=23086

Edit: Det verkar bli en ganska stor tillställning det här. Intresset är enormt märker jag mer och mer och folk kommer långväga för att visa grejor!
Vi har tio separata rum som vi kanske kan fylla och det finns också två datorer med tillgång till internet. Dessutom kommer vi att ha komponentloppis. Jag tror mig veta att flera rörförstärkare kommer att vara till salu, och så hoppas jag att Bosse Hansson kommer att ta med lite opus3-skivor också som man kan handla. Missa inte detta!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

Edited by - Bernt Jansson on 2004/01/08 21:36:08

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/01/03 :  09:14:11  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Nu är det en vecka kvar till träffen den 10/1 2004. Igår skickade jag ut PM till alla jag vet som uttryckt
intresse för att vara med. Om någon intresserad inte har fått PMet med tid, vägbeskrivning mm så
skicka ett PM till mig så löser vi detta. Jag och Dimitri kommer att köra dit en del av mina grejor
redan på fredag kväll. På lördag kommer jag att vara i lokalerna från 11. På dörren i hus 7 sätter
vi upp ett anslag med telefonnummer att ringa för den som vill komma in, dörren är nämligen
låst hela tiden.

Här är det: Sahlgrenska Universitetssjukhuset i Medicin-institutionens lokaler
http://www.gulasidorna.se/query?what=map&mop=cs&mapstate=7%3B1270398%3B6402299%3B0%3B1270168%3B6402558%3B1270629%3B6402041%3B&mapcomp=%3B%3B%3BArvid+Wallgrens+Backe%3B%3B%3B%3BG%F6teborg+kommun%3B%3B%3B%3B%3B1270400.0%3B6402301.0%3B0%3B0&heading_exact=&stq=0&nearby=&ns=

Det kommer att vara lite loppmarknad för diverse komponenter, ta med om du vill sälja.
Jag hoppas att detta blir en rolig träff som man kommer att minnas länge!

Här kommer senaste uppdaterade listan över grejor som skall vara med:
Pac: HFLS1, tubetraps.
Bernt: 2 st OTL-slutsteg (DIY Transcendent T8 plus upphottad version T12), Theta (köpe)rörslutsteg, DIY-försteg Transcendent GG, Hybridhögtalare med banddiskanter och Audaxbasar,
Dipolbasar, Thorens TD321 Skivspelare (och CD+Dac om inget bättre än mitt dyker upp) Philips HD890 hörlurar.
P-A: Hörlursförstärkare, Sennheiserlurar HD545, två vinylsteg, Yamaha CD-spelare, ev. skivspelare JVC.
Nagref: EPS-1 högtalare + komplett anläggning
Dimitri: World Audio Design Kit34, NLE riia och lite kablar.
Mattiasa: Stativhögtalare T&P C23 + Eton
holmgrenstefan: Högtalare.
Peter S: Betongskivspelare, försteg, två monoblock med 807-rör, transmissionline sub.
StefanB: ICE Power förstärkare. GALTIS kanske? Snälla... det finns frivilliga bärare kan jag meddela.
tengil: Tangbandare med W3-871S, Baslådor med peerless 315SWR, komplett hembiorigg, med projektor och hela paketet.
nikon: stativare bestående av T&P C11 samt Eton 5"
plind: Tvåvägs scanspeakstativare 8546+9500+8"slavbas(seas).
zie: Zen head amplifier (eventuellt)
jari: Balanserad Belden 89259 signalkabel
Audio Nicke: B&W N805 kloner, interconnects gjorda på cat 5e kabel o fläta ala svalander.
Bosse: Slutsteg med EL84or
Ranefjord: Kablar
Pabo: Balanserat 150W slutsteg
Bo Hansson: Tonarm (Kanske Bo kan ta med opus3-skivor och annat kul, ska kolla upp detta)
Jonas: Batteridriven RIAA-förstärkare
dawen: KR, högtalare tillverkade av henricsson
Fostexkid: "Fuling SE" (rörslutsteg i datorlåda)
Uniper: Försteg á la Allen Wright
Anders Enquist: Försteg "Lyra" baserat på AR SP6B och Jean Hiragas Le Prepre, dessutom Supply kort och en renoverad panel Quad ESL 57 visas (dock ej lyssning).
Tobbe L: Dynaco Mk III slutsteg
MartinX: Försteg med linje och riia, Hörlursförstärkare med Beyerdynamic DT811 lurar. Pioneer PD-S 901 cdspelare.
MatsT: Svårt modifierad Sony SACD XB-940 med rörutgångssteg, 100VA isolationstransformator kombinerad med nätfilter, renoverad panel till ESL-63.
e6jonas med kompis: 1 par HFLS och ev 1 par ProAc cloner

PM-a mig om något är fel på listan eller om något du ska ta med dig saknas!
Glöm inte att PM-a mig om du tänker komma också.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

Edited by - Bernt Jansson on 2004/01/08 01:06:30
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2004/01/04 :  16:19:58  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Verkligen imponerande att se "utställningslistan"!

Är det NÅN som tar med kamera???

// Pär
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/01/05 :  23:54:36  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Jovisst, det blir nog massor av bilder!
Kolla listan NU då!!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/01/08 :  01:11:32  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Hur skall ni hinna lyssna och titta på allt
Fyll minneskorten MÅNGA ggr

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000