HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Shut up, Blakc eyed Peas
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/12/16 :  13:56:51  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Hej,

Nån mer som tycker denna låt är bra? Tycker om hennes röst, samt upplägget i låten. Känslorna går nära nog att förstå...nått som kan tyckas vara ovanligt på "NRJ-musik"...

Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2003/12/16 :  14:46:27  Show Profile Send ryst a Private Message
Jepp, hela deras "nya" platta regerar, bara att inhandla om du inte redan har den

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2003/12/16 :  21:07:42  Show Profile Send mace a Private Message
Ja, även här i England släpps den igen som 'ny' fattar inte riktigt

MEN BRAAAAAA ÄR DEN Hey Mama Let's get retarded Rock my shit
Tipsade min storebrorsa om dem o så går han o missar deras spelning i Sverige

Trousersnake é me på ett hörn

M


mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

Jonas
Member

738 Posts

Posted - 2003/12/16 :  22:48:44  Show Profile Send Jonas a Private Message
Ruskigt bra låt faktiskt. Har inte hört annat av dem mer än den där andra dängan som går...

"My head kissed the ground, I was half the way down"
Mina system
Go to Top of Page

Michael Dupé
Member

154 Posts

Posted - 2003/12/17 :  15:36:57  Show Profile Send Michael Dupé a Private Message
Kan inte hålla mig från att skriva ett litet inlägg... Black Eyed Peas, VAR en gång ett respekterat hiphop band med fyra medlemmar som även hade ena foten i breakdance scenen. Släppte ett genialiskt första album, sen blev det tyst. Nu verkar de som om de har kommit tillbaka med klenare låtmaterial (i hip hop synpunkt) och en fjärde/femte medlem i form av en välsvarvad tjej med för visso bra sångröst. Förstod inte riktigt vad som gick snett, när de nu bara ägnar sig åt att göra pop hits, vilket inte är fel i sig, men denna helomvändning har nog gjort ett par hiphop skallar mer än lite besvikna... Inkusive mig.
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/12/17 :  18:08:15  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
MD:
Jag har hört exakt samma historia. Svaret är väl enkelt - dom är numera "kommersialiserade". (Vilket är riktigt illa, om man lägger ihop 1 och 1 och får en välsvarvad tjej. Hur som helst, av det jag hör, så tycker jag om hennes sångröst...om det nu är hennes... )

Shut up är iaf en låt som jag tycker om. NRJ ser som vanligt till att låten får ett "Bäst före datum". Surt sa epkpeng

Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/12/17 :  18:12:21  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
>Michael Dupé

Håller helt med dig, även jag har blivit besviken på dom. Jag tycker "where is the love" var riktigt hemsk smörig dynga. "Shut up" tycker jag låter som det mesta andra man hör på mtv/komers radio, det vill säga totalt intetsägande, själlöst och astråkigt..

Give me my medal because I bleed for it.
Go to Top of Page

Michael Dupé
Member

154 Posts

Posted - 2003/12/18 :  18:39:39  Show Profile Send Michael Dupé a Private Message
ekpeng <> precis om det är hennes... Men jag erkänner; jag tycker att det tunga bas/gitarr riffet är lite svängigt ändå.
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/12/18 :  18:45:00  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
He he...yepp!
Tycker den är bra och, värt att repetera, tycker att känslan av att "bryta upp med flickvän" på nått sätt kommer fram. Dom beskriver även första förälskelsen helt OK, bättre än i många smörlåtar.


Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2003/12/18 :  23:14:23  Show Profile Send mace a Private Message
Jag skummade en tidnings recension av deras spelning i Stockholm (förra måna'n?) Det stod att det svängde uta bara h-vete o publiken njöt i fulla drag.... mmmm, det låter ju bra
''Men hip hop är det inte, för texterna är alldeles för snälla'' (fritt ur minnet)

Hej kom o hjälp mig måste texterna handla om drive by shootings & gang rape för att det skall vara 'äkta'??

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!

Edited by - mace on 2003/12/18 23:16:31
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2003/12/19 :  08:22:06  Show Profile Send Klenkar a Private Message
Min Maria tycker om låten och det brukar betyda att låten är sådär....
dessutom så gillar barnen låten, huh....
Den är inte precis, evil sas
gör evil
dd

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.49 sekunder. Snitz Forums 2000