Author |
Topic |
|
epkpeng
400.000-klubben
4228 Posts |
Posted - 2003/12/16 : 13:56:51
|
Hej,
Nån mer som tycker denna låt är bra? Tycker om hennes röst, samt upplägget i låten. Känslorna går nära nog att förstå...nått som kan tyckas vara ovanligt på "NRJ-musik"...
|
Vänligen // Pär Engelholm // Driver och äger Engelholm Audio
|
|
ryst
Medlem i AÖ
1470 Posts |
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2003/12/16 : 21:07:42
|
Ja, även här i England släpps den igen som 'ny' fattar inte riktigt
MEN BRAAAAAA ÄR DEN Hey Mama Let's get retarded Rock my shit Tipsade min storebrorsa om dem o så går han o missar deras spelning i Sverige
Trousersnake é me på ett hörn
M
|
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
|
|
Jonas
Member
738 Posts |
Posted - 2003/12/16 : 22:48:44
|
Ruskigt bra låt faktiskt. Har inte hört annat av dem mer än den där andra dängan som går... |
"My head kissed the ground, I was half the way down" Mina system
|
|
|
Michael Dupé
Member
154 Posts |
Posted - 2003/12/17 : 15:36:57
|
Kan inte hålla mig från att skriva ett litet inlägg... Black Eyed Peas, VAR en gång ett respekterat hiphop band med fyra medlemmar som även hade ena foten i breakdance scenen. Släppte ett genialiskt första album, sen blev det tyst. Nu verkar de som om de har kommit tillbaka med klenare låtmaterial (i hip hop synpunkt) och en fjärde/femte medlem i form av en välsvarvad tjej med för visso bra sångröst. Förstod inte riktigt vad som gick snett, när de nu bara ägnar sig åt att göra pop hits, vilket inte är fel i sig, men denna helomvändning har nog gjort ett par hiphop skallar mer än lite besvikna... Inkusive mig. |
|
|
epkpeng
400.000-klubben
4228 Posts |
Posted - 2003/12/17 : 18:08:15
|
MD: Jag har hört exakt samma historia. Svaret är väl enkelt - dom är numera "kommersialiserade". (Vilket är riktigt illa, om man lägger ihop 1 och 1 och får en välsvarvad tjej. Hur som helst, av det jag hör, så tycker jag om hennes sångröst...om det nu är hennes... )
Shut up är iaf en låt som jag tycker om. NRJ ser som vanligt till att låten får ett "Bäst före datum". Surt sa epkpeng |
|
|
|
Akhenaton
Flippersamlare
1017 Posts |
Posted - 2003/12/17 : 18:12:21
|
>Michael Dupé
Håller helt med dig, även jag har blivit besviken på dom. Jag tycker "where is the love" var riktigt hemsk smörig dynga. "Shut up" tycker jag låter som det mesta andra man hör på mtv/komers radio, det vill säga totalt intetsägande, själlöst och astråkigt.. |
Give me my medal because I bleed for it. |
|
|
Michael Dupé
Member
154 Posts |
Posted - 2003/12/18 : 18:39:39
|
ekpeng <> precis om det är hennes... Men jag erkänner; jag tycker att det tunga bas/gitarr riffet är lite svängigt ändå. |
|
|
epkpeng
400.000-klubben
4228 Posts |
Posted - 2003/12/18 : 18:45:00
|
He he...yepp! Tycker den är bra och, värt att repetera, tycker att känslan av att "bryta upp med flickvän" på nått sätt kommer fram. Dom beskriver även första förälskelsen helt OK, bättre än i många smörlåtar.
|
|
|
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2003/12/18 : 23:14:23
|
Jag skummade en tidnings recension av deras spelning i Stockholm (förra måna'n?) Det stod att det svängde uta bara h-vete o publiken njöt i fulla drag.... mmmm, det låter ju bra ''Men hip hop är det inte, för texterna är alldeles för snälla'' (fritt ur minnet)
Hej kom o hjälp mig måste texterna handla om drive by shootings & gang rape för att det skall vara 'äkta'??
M |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
Edited by - mace on 2003/12/18 23:16:31 |
|
|
Klenkar
Member
1157 Posts |
Posted - 2003/12/19 : 08:22:06
|
Min Maria tycker om låten och det brukar betyda att låten är sådär.... dessutom så gillar barnen låten, huh.... Den är inte precis, evil sas gör evil dd |
...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers... |
|
|
|
Topic |
|