HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vinylspelare och RIAA?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Joe
Member

178 Posts

Posted - 2003/12/12 :  02:12:33  Show Profile Send Joe a Private Message
Har visserligen frågat efter vinylspelare här tidigare men nu har jag nog gått upp lite i prisklass. Kan tänka mig en spelare för ca 12000 inlusive tonarm. Sen tillkommer pick-up på ca 2000, så totalt 14000. Den jag genast kommer att tänka på är Clearaudio från simplyblack.net

Champion inkl OEM RB 250 genomskinlig eller svart bas akrylplatta med tonarm RB 250
Pris: 12.000:- SEK

Alltså den billigaste versionen

Finns det någon som testat just denna kombination och i så fall vad tycker ni?

Men, vad finns det mer för spelare och tonarm i denna prisklass som ni kan rekomendera? Vill ju inte låsa mig direkt även om den verkligen ser lockande du.

På tal om Clearaudio, finns det någon butik i Göteborg som säljer den?

Till slut, vad rekomenderar ni för RIAA till en spelare i den här prisklassen? Just nu har jag en Vincent PHO-111 men det känns som den skulle en svag länk, eller?

Just ja, höll ju på att glömma vad för pick-up man ska välja, några förslag?

Oj, många frågor blev det

I'll see you on the dark side of the moon....

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2003/12/12 :  09:27:46  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message
Music Hall MMF-7 och en Lehmann Black Cube.

Music Hall kommer färdig med en Goldring Eroica pickup, byt den mot en Benz Ace och du är hemma.
Music Hall trivs mycket bra med Benz pickuper, om du vill lägga lite mer pengar kan jag varmt rekommendera en Benz L2.

Mvh
Audionet

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts

Posted - 2003/12/12 :  12:21:58  Show Profile Send Per a Private Message
Jag skulle nog vilja påstå att clearaudio champion med regaarmen är helt rätt i instegsklassen, när du behöver mer precision finns det ju en uppgraderingsväg att trampa längs. Jag har lyssnat tonvis med timmar på champion och jag vet att det är mkt bra grammofon.

Nottingham Analogue Systems instegare heter Horizon. Den är säkert inte tokig men går inte att uppgradera, förutom tonarmsbyten. Kostar strax under 10kkr inkl tonarm. Ett steg upp finns Interspace som kostar 10kkr jämt men då utan tonarm. Den går inte heller att uppgradera men den är grymt bra.

Möjligen kan jag rekommendera Project RPM9 som alternativ. Den ligger på strax under 10kkr inkl tonarm. Nu är det så att tonarmarna på Project är generellt inte direkt spitzenklasse men de går alltid att byta ut.
Music Hall använder sig av oem-projectarmar. den går också att byta mot en riktig tonarm.

Riaa finns en uppsjö, du hamnar rätt med clearaudio microbasic, lehmann blackcube, project tubebox.

Puppa för tvåtusen? Förutsatt att du kör med en regaarm så går den gula ledartröjan oavkortat till clearaudio alpha wood. fast jag vet inte vad du är ute efter för sorts ljud så jag rekommenderar inget mer.

sayonara
Go to Top of Page

Joe
Member

178 Posts

Posted - 2003/12/13 :  01:14:55  Show Profile Send Joe a Private Message
Tackar så mycket för dessa svar, här dök det ju upp något nytt för mig

I'll see you on the dark side of the moon....
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000