HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Läsning om B&W CDM?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2003/12/11 :  12:02:12  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Jag efterlyser lite läsning om B&W CDM 9NT, SNT, CNT samt ASW CMD. Om det är någon som vet av några bra reviews på dessa högtalare (och subwoofer) så vore det toppen. Om dessa reviews innehåll div. mätningar så vore det ännu bättre, t.ex. en impedanskurva mm.

Jag har letat lite online och den enda jag lyckas hitta är denna: http://timefordvd.com/hardware/review/BandW_CDM_speakers.shtml.

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Bubben
Member

1032 Posts

Posted - 2003/12/11 :  12:11:22  Show Profile Send Bubben a Private Message
Tidningen Hemmabio publicerade ett test på just den uppsättningen för något år sedan. Mycket sparsmakat som alltid i Hemmabio, och jämfört med Bl.a ett Audiovector M3-system. Kommer inte ihåg riktigt vilket nummer det var, men ringer du till kundservice så borde de kunna leta fram det...

"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet."
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2003/12/11 :  13:24:23  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Japp, den tidningen har jag och där står det inte ett smack! Förrutom en massa fina adjektiv då...

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2003/12/11 :  13:28:54  Show Profile Send f95toli a Private Message
CDM-serien är ju på utgående och är på väg att ersättas av den nya (och något dyrare) 700-serien, om jag fattat det rätt så kommer B&W snart sluta tillverka CDM helt och hållet.
Go to Top of Page

MasterOfPuppetz
Member

786 Posts

Posted - 2003/12/11 :  13:31:50  Show Profile Send MasterOfPuppetz a Private Message
f95toli >> Den uppfattningen har jag också fått. Det bör vara därför jag fick lite rabatt på mina cdm7'or när jag köpte dem i somras. Dock sa inte försäljaren något om att det skulle lanseras en ny serie månaden efter så nog kände man sig allt lite lurad.

Rock And Roll Ain't Noise Pollution!
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2003/12/11 :  15:42:12  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Jag har haft mina i över ett år så det rör mig inte i ryggen. Dessutom tycker jag att nya 700-serien är riktigt fula

Det enda jag skulle vilja ha är en uppsättning CDM SNT till för framtida ES/EX-behov, men nu har jag inte 12000 kr att lägga på sånt trams.

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

MasterOfPuppetz
Member

786 Posts

Posted - 2003/12/11 :  22:44:27  Show Profile Send MasterOfPuppetz a Private Message
Jag skulle vilja ha en cdm c center och eventuellt 2st cdm 1 till surrounder... Fast än så länge då jag bor hemma finns det inte plats för det.

Rock And Roll Ain't Noise Pollution!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.65 sekunder. Snitz Forums 2000