HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 MA B4, AE evo 3 eller Audio Vector C2mk2?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Henrik Nilsson
Member

455 Posts

Posted - 2003/12/10 :  22:46:07  Show Profile Send Henrik Nilsson a Private Message
Hejsan!

Behöver lite erfarenheter, råd och tips med val av högtalare. Skall drivas med en NAD 320BBE. Har varit och lyssnat runt lite men kan inte riktigt bestämma mig. Har ej haft möjlighet att jämföra med naden alla dessa har drivigts med arcam stärkare där jag provlyssnat. Tycker alla låter bra men vet inte vilken som passar bäst till min nad? Hur e arcam i ljudideal? Ljus, neutral eller mörk?

Tacksam för all hjälp!

MVH Henrik.

Original CD-A8T -> Audience Conductor -> Dared MP-7 -> ViaBlue SC-2 Red-Line -> Phonar Monitor IIs

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2003/12/11 :  07:33:59  Show Profile Send matte76 a Private Message
Hej! Arcam är någonstans mellan neutral och ljus, inte mörk i alla fall. MA högtalarna och AE är varma i karaktären, Audiovector vet jag ej. Har själv AE Evo 3 och de är mycket bra, musikaliska och bra detaljer och renhet. Basen är snabb och snärtig om än inte djupast. Kan komplettera med en sub som jag ska göra framöver.

MVH Mattias

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Henrik Nilsson
Member

455 Posts

Posted - 2003/12/11 :  08:44:04  Show Profile Send Henrik Nilsson a Private Message
Tackar för det matte76.

Då kanske inte min nad passar så bra ihop med någon av de nämda högtalarna? Eller så kan man kanske matcha med ljusa och signal och högtalar kablar. Någon som har erfarenheter och tips på några sådana som skulle passa eller någon annan erfarenhet så skriv gärna!

Tacksam för mer hjälp!

MVH Henrik.

Original CD-A8T -> Audience Conductor -> Dared MP-7 -> ViaBlue SC-2 Red-Line -> Phonar Monitor IIs
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2003/12/11 :  11:20:16  Show Profile Send matte76 a Private Message
Hej! Tror nog Nad:en passar till AE, det blir nog ett balanserat och varmt ljud med spelglädje! Kolla in QED och Audioquest för kablar.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Henrik Nilsson
Member

455 Posts

Posted - 2003/12/12 :  10:30:26  Show Profile Send Henrik Nilsson a Private Message
Hej igen!

Ingen annan som har några erfarenheter eller råd att berätta?

Behöver tips på detaljerade och ljusa högtalar och signal kablar!

Har för mig att fåtrådiga högtalarkablar är mer detaljerade! Stämmer detta?

Vad skall man gå på för något när det gäller signal kablar? Eller det ända kanske är att lyssna sig till det. Kanske inte finns något generellt att gå på mer än örat och tycke och smak.

MVH Henrik.

Original CD-A8T -> Audience Conductor -> Dared MP-7 -> ViaBlue SC-2 Red-Line -> Phonar Monitor IIs

Edited by - Henrik Nilsson on 2003/12/12 10:31:50
Go to Top of Page

M.Thorsén
Member

273 Posts

Posted - 2003/12/12 :  10:37:38  Show Profile Send M.Thorsén a Private Message
Nordost beskrivs sällan som mörka. Solarwind ligger väl i den lämpliga prisklassen gissar jag.

Mvh Micke
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000