HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Billigt slusteg till Audiovector
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2003/12/10 :  05:09:34  Show Profile Send KennethS a Private Message
Fastnade såhär på morgonen i tanken om man skulle uppgradera sin Arcam Alpha 10 till för/slusteg komb. Vet ni några slutsteg (först och främst) som för en rimlig penning upp till 6.500:- (Begagnat) som kan ge ett lyft över min stärkare? Skulle sitta trevligt med lite mer effekt också. Högtalarna är ett par Audiovector M1Super och ljudet jag är ute efter är en snabb rapp bas med öppet mellanregister och mjuk informativ diskant.

Tacksam för svar!

Trött på folk utan vett

Buffert
Member

130 Posts

Posted - 2003/12/11 :  09:54:52  Show Profile Send Buffert a Private Message
Ett Arcam slusteg och biampa kanske kunde vara något (har för mig att din förstärkare klarar det). Tror du får ett "billigt" alternativ som ger ett klart lyft ljudmässigt.
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2003/12/11 :  10:24:44  Show Profile Send KennethS a Private Message
Mmm..Suttit och funderat lite på det, men jag känner att jag skulle vilja ha lite mer kraft.Sen verkar det vara stört omöjligt att få tag i det matchande steget till min Arcam Alpha 10...

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2003/12/11 :  13:11:18  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Roksan slutsteg? De är väl engelska och troligen ganska lika i ljudideal. Har ej hört Arcam Alpha förstärkaren, men har lyssnat på Roksan integrerade och den lät verkligt bra.

Sett något begagnat för 6-6500.-


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2003/12/11 :  16:37:09  Show Profile Send KennethS a Private Message
Roksan?Dom har jag av nån underlig anledning aldrig lyssnat på!Men jag sitter och funderar på om man istället skulle ta och sprar ihop mer pengar för att kunna bygga upp en större budget, känns ju bättre med större valfrihet?Hur är dom stora Vincent blocken Sp-991? Är dom nåt för mina Audiovector M1Super?

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/12/11 :  16:44:40  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
En integrerad Holfi bör du nog låna ett öra...

Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.66 sekunder. Snitz Forums 2000