HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Ingen Svenskere på ETF 2003?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jan
Hög Fidelitet

701 Posts

Posted - 2003/12/08 :  23:48:07  Show Profile  Visit jan's Homepage Send jan a Private Message
Netop kommet retur från European Triode Festival 2003. I år blev den holdt i Langenargen i det sydlige Tyskland, kun 5 km nord for Østrig/Schweiz.

Totalt var vi 76 "gale" nostalgikere med alt från stora hornhögtalare til ganske små triod-forstärkere. Heriblandt 8 danskere och jeg talte med 2 från Norge. Men INGEN svenskere? Vårfor? Finss der ingen i Sverige som bygger med rör, som bygger högkänsliga högtalare, har pladespiller med SPU eller Denon 103? Finns der ingen medlemmer af JoeNet?

Jeg har nu väret med til alla 4 Triode festivaller och ingen svenskere har jeg sett?

Bilder och mycket mera från ETF 2003 kan du finne her:
www.triodfestival.net

Näste års festival finner sted samme sted och igen den 1. week-end i December. Vi från Danmark vil bringe ennu mere utstyr och mycket grej. Kommer der ochså Svensker ville det väre mycket bra

----

Bild af dom 150 kg 3-vägs högtalarne som vi körte 1.200 km til Tyskland - totalt hadde vi 500 kg uttstyr med!


Jan Nielsen
http://www.pladespilleren.dk

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/12/08 :  23:56:40  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Spännande, måste kolla bilderna där.
Jag tänkte åka förra gången, då det var i Danmark, men fick inte ledigt från jobbet. Och till Tyskland diskuterade vi att åka men det blev inte av... Jag kunde ju ha visat slutsteget.
Men vi har DIY-träff i Göteborg den 10:e Januari. Då ska jag visa två OTL-slutsteg.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2003/12/09 :  16:27:10  Show Profile Send time a Private Message
Arghh, jag ville vara med Det finns Svenskar som håller på med riktiga högtalare men det verkar inte vara så många tyvärr och December kanske inte är så bra månad.. Julen börjar ju i November nuförtiden. Var det ett par VOTT som syntes på bilden ?

Lämnat forumet
Go to Top of Page

jan
Hög Fidelitet

701 Posts

Posted - 2003/12/09 :  22:35:50  Show Profile  Visit jan's Homepage Send jan a Private Message
Ja, det er VOT - med Altec bas och modificerat Selenium mellemtondriver. I toppen et JBL horn. Känslighet omkring 106 dB.

Vi körte högtalarne med 2 x 5 Watt SE triodstärker (6AS7G) eller 2 x 40 Watt klasse A MOS-FET. Det var HÖGT och RENT! ... i et ca. 120 m2 stort rum.

Se flera bilder på www.triodefestival.net


Jan Nielsen
http://www.pladespilleren.dk
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/12/09 :  23:05:05  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Thomas Mayer verkar vara en kille med stil!!
Vilka byggen - helt otroligt...

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2003/12/11 :  15:51:47  Show Profile Send time a Private Message
Det vore kul att åka nästa år, var anmäler man sig ? Hur bra är en Seleniumdriver egentligen ? varför valde ni den ? Har själv en massa 2441 som ska provas så fort jag hittat ett vettigt horn, multicellhornet har ju Altec 1.4" hål tyvärr

Lämnat forumet
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000