HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Helgar ändamålet medlen?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Djur
Starting Member

37 Posts

Posted - 2003/12/07 :  19:19:53  Show Profile Send Djur a Private Message
Jag har ett par Behringer Truth-monitorer för vilka garantin har slutat att gälla. Den ena högtalaren flåsar enormt mkt mer än den andra trots att de båda arbetar lika mkt. Jag finner ingen logik och inte heller är det nåt i portarna då det är enormt mkt mer luftflöde.
Förövrigt låter dé ju bra, för 6k. Läste precis om HFLS-1 VS. Nautilus och då föddes onda tankar. Tänk om jag skulle bygga ett par nya monitorer(som med all säkerhet skulle spöa skiten ur mina hyffsade truthar) och nypa stegen från trutharna? :-)
Utan garanti och med flåsande portning så får jag inte mycket för dem, max en tredjedel. Nya steg med filter blir betydligt dyrare än så.

Vore detta helt förkastligt eller kanske bara djärvt och revolutionerande(!)? ;)

Ang. HFLS-1 så undrar jag om någon är stensäker på att denna kombination är bättre än peerless gudomliga DT-115 diskant ihop med deras 220 WR bas?

Blir kul att höra vad ni tycker om hela grejen.

Djur
Starting Member

37 Posts

Posted - 2003/12/07 :  19:24:24  Show Profile Send Djur a Private Message
Behringer anger 150watt för LF och 75 för HF, givetvis "max". De låter ju som bara den så där är säkert hälften, eller iaf en tredjedel i kontinuerlig utmatning.
Det aktiva filtret delar vid 2 kHz och är inte svepbart.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000