HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Bästa live konsert?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

HEGE
Member

753 Posts

Posted - 2003/12/07 :  03:38:57  Show Profile Send HEGE a Private Message
Det skulle vara kul att få reda på vad forum medlemmar har för personlig favorit. Förstås också gärna lite information om vad som gjorde konserten så speciell. Vad som gjorde att artistens/artisternas toner påverkade dig så starkt ifrån publiken.

Mvh

"But you have to give your whole life to a cello. When I realized that, I went back to the guitar and just turned the volume up a bit louder."
Ritchie Blackmore

jari
RödaTråden vinnare

4454 Posts

Posted - 2003/12/07 :  13:40:36  Show Profile Send jari a Private Message
Det brukar vara den senaste.Jag var och såg Deep Purple i Lisebergshallen den 27-11.Det var lite speciellt eftersom
första konsertbesöket var med dom(1970 i Gbg.s konserthus).
Utan några högt ställda förväntningar äntrades ståplats
parkett.Och hur var konserten då.
Jo,den var bra.Vi stod till höger om mixerbordet ,m a o,
rätt mkt folk framför oss,så man missade mkt av det som
hände på scen.
Ljudet var nog det bästa jag upplevt någonsin vid en inom-
huskonsert med denna typen av musik.Allt gick att urskilja
trots att det var rejält med kräm,alldeles perfekt för mig,(Peter däremot,tyckte det var för högt,han köpte hörselproppar,han var inte ensam om att göra det).Kammarn hemma har inte mkt att sätta emot detta.Lite frustrerande faktiskt.
Annars den "bästa" är Stones på Stadion i somras.
Vi åkte upp med bil på fredagen,hade bokat rum på Pensionat Oden,
(gångavstånd till Stadion),inmundigade mat på Hard Rock kafe
till toner av Stones(De spelade bara Stones under 3 dagar) innan konserten.Var man än kom så spelades det Stones.En underbar
svensk sommarkväll,med Stones,med ett fantastiskt bra ljud.
Efter denna konserten är Stones husgudar.











Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"


Edited by - jari on 2003/12/07 13:41:52
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/12/07 :  15:07:18  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Ja, jag glömmer väl aldrig Springsteen -85 på Ullevi. Sånt hejdlöst röj lär man kanske aldrig få uppleva igen. Publiken dansade ju så hela skiten kom i självsvängning på "Twist and Shout". Sen fick dom bygga om Ullevi.

Annars har man sett Frank Zappa några gånger (Mothers of Invention är nog det mest tajta och samspelta gäng jag någonsin sett på scen - fy F-N vad dom måste ha repat. Rena plantskolan för skickliga musiker,helt otroligt!), Genesis (När dom fortfarande var bra, 1977 tror jag var första gången jag såg dom), Johnny Winter ett par gånger, AC-DC, Thin Lizzy (med Phil Lynnot och Gary Moore), Santana, Manfred Mann, Queen, Stones, Peter Gabriel, John McLaughlin (vilken otrolig gitarrist), Tina Turner, David Bowie..... Listan blir lååååång, kommer inte ihåg alla.

Så har man sett Göteborgssymfonikerna säkert femti gånger och varit stamgäst på Nefertiti i några år på 80-talet. Mycket bra musik har man fått höra...

Jag minns väldigt väl Claes Yngström på Errols, han visste hur en stratta skulle plågas på bästa sätt. Där fanns ju den där klubbstämningen som kan vara så otroligt skön.

Så var jag på en konsert på Gamla Ullevi en gång i slutet på 70-talet med flera band: Kajsa Grytt, Pink Champagne?, Wilmer-X och Eldkvarn. Konserten höll på för länge (det tyckte inte vi i publiken dock) så till slut så kom polisen och drog ur sladden för Eldkvarn. Folk var så förbannade på polisen att man välte ett par polisbilar utanför efteråt.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

Edited by - Bernt Jansson on 2003/12/07 15:10:33
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/12/07 :  17:43:07  Show Profile Send matså a Private Message
Bästa konserten. Tja det är två, Peter Gabriel 1983. Gabriel kastade sig ut bland publiken under låten "lay your hands on me" brosan rörde vid Guden och sa -Mats nu skall jag inte tvätta mig på flera månader". Men det roliga med den konserten var att de inte kom ut i scenen direkt utan började gå runt uppe i balkongerna och sedan ner med låten Rythm of the heat. Mäktigt var bara förnamnet. Den andra var Phil Collins 1985 speciellt när de började spela In the air tonight.

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

hogga
Member

239 Posts

Posted - 2003/12/07 :  18:14:24  Show Profile Send hogga a Private Message
Den bästa konserten jag sett var Steve Wynn när han spelade på Dailys i Stockholm något år efter att Dream Syndicate splittrades. Jag tror det var 17 oktober 1990. Jag hade varit ett stort fan av Dream Syndicate i flera år, men bara lyckats se dom 1 gång på Roskilde tidigare.
Springsteen på Ullevi 1985 och U2 i Scandinavium samma år, Blues Band på ParkenZoo i Eskilstuna, Steve Ray Vaughan på Ritz, John Mayall i Linköping ca 1987 är andra höjdare.
Bob Hunds konserter hamnar också högt på listan. Och Iggy Pop i Hultsfred. Och BB King.
Många bra konserter har man sett genom åren, men bäst var som sagt Steve Wynn på Dailys 1990

Edited by - hogga on 2003/12/07 18:24:34
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/12/07 :  18:22:42  Show Profile Send Ayn a Private Message
Jag håller mig lite mer småskaligt.

För mig är det också två som jag drar mig till minnes mer än andra.


  • Volund i S:t Nicolai Ruin i Visby. Det var sådär att man glömde att andas emellanåt, eller nästan försökte låta bli, för det skulle störa upplevelsen...

  • Hoven Droven i Östersund. Ni som sett Hoven live förstår nog varför, andra kommer jag nog inte lyckas förklara varför ändå


Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2003/12/07 :  18:32:01  Show Profile Send svejk a Private Message
Några långa ögonblick som jag alltid kommer att bära med mig.

Punk Ebba Grön Dag Vag 80 Örebro
Rock Bruce Springsteen 81 Göteborg och Stockholm
Blues Johnny Winter Stockholm 77
Folk Ale Möller All Stars Falun 01
Klassiskt Verdi Requim Örebro 95
Jazz Wheter Report Örebro 75
Första chockan och mest minnesvärd Hep Stars Riddarhyttan 66


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

NtR
Member

680 Posts

Posted - 2003/12/07 :  18:37:38  Show Profile Send NtR a Private Message
Det här är inte lätt, ska jag säga. Springsteen på Ullevi -85 VAR väldigt bra, det kan icke förnekas. Dock inte bättre än Little Steven på konserthuset några år senare, eller för den delen Stiff Little Fingers på Göta Lejon -82.

På senare år får jag nog påstå att Buddy Miller på kägelbanan och John Hiatt på konserthuset smäller väldigt högt. Men bäst? Det vete fan.

Nicke the Rocker
Go to Top of Page

thompa
Member

193 Posts

Posted - 2003/12/07 :  19:50:29  Show Profile Send thompa a Private Message
Såg Robbie Williams i sommras. Han är en riktig "entertainer" han

B&W Nautilus 804 - HTM2 -ASW 2500, Thule IA350B, Wadia 12, Wadia 22
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2003/12/07 :  20:44:07  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Phil Collins - Dance into the light.
Då hade han en runt scen mitt i globen. Det fanns alltid nån musiker och/eller kör/solist att titta på.
Ljusshowen var nog den bästa jag sett. Så samordnat och stilrent.

Roligast var när man, cirka mitt i showen, kom till det lugnare partiet. Då kom en el-flygel upp ur den, förövrigt runda, nivåade scenen. Collins säg helt enkelt "Im gonna take some slower songs now. What do u want to hear?!" och publiken får önska fritt av det han har gjort. Det tog ett tag innan nån fattade att han menade allvar, så en man/kille ropade högt "I can't dance" (Genesis), varpå Collins svarar - "Hmm, I've heard it.. But it's not mine, is it ?"

Måste nog bege mig iväg på sommaren konsert med honom oxå.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2003/12/07 :  22:04:38  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Bäst stämning - U2 på Isstadion under "unforgettable fire" turnen. Allsången räckte hela vägen hem i tunnelbanan!!! Det är sant.

största överraskning - Mike Oldfield på Gröna Lund. Rolig spännade musik och fantastiskt ljud.

Bästa ljud - Rush på Gröna Lund. Bättre än skivorna.

Coolast - ZZ TOP på söderstadion, massor med blues och inte en effekt på gitarren.

Bästa show - Pink Floyd på Globen. Den går inte att överträffa.

Bästa musikaliska välmående - Yes på 90125 turnen där de hade världspremiär på Isstadion. Man gick runt med ett dumt flin i flera veckor.

Mesta inrop - Big Country på Eriksdalshallen. Repade låtarna tog slut och bandet fick improvisera på scen.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2003/12/07 :  22:35:32  Show Profile Send Terminator a Private Message
Svårt att vara objektiv men jag får nog säga första riktiga konserten jag var på, Toto i Slottsruinen utanför Borgholm 1995. Jag var 16 och var där med två kompisar som fått in mig på Toto-spåret några år tidigare. Vi fick skjuts dit några timmar före så vi garanterat skulle få en bra plats (vi fick tid att gå runt i ruinen med turister, höra soundcheck, kika in backstage på bandets "bricka med dricka" etc). När Luke och company entrade scenen trodde jag nästan att jag såg i syne, karln lever och spelar som en gud! När de sen spelade I'll supply the love från första skivan som är en av mina absoluta favoriter från både skivan och hela dess repertoar kom jag till himlen. Tyvärr kom jag ner på jorden lite senare när jag kände 5000 personer som stod och tryckte mot oss som stod längst fram mot räcket. Som sig bör avslutades konserten med Hold the line (tror jag, nu börjar jag faktiskt bli osäker, var det kanske With a little help from my friends?) och lyckan var fullständig för ett 16-årigt Totofreak.
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2003/12/08 :  01:46:17  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Den bästa konseren? Det är Stones på cirkus sommaren 2003, jag var INTE där men det räcker med att läsa rescensionen i aftonbladet för att fantisera ihop hur bra den var...citat "1800 gick in.
Och jag antar att ungefär 10.000 kom ut., Jag beklagar att inte fler hade möjligheten att uppleva denna magiska afton och ber en fåfäng liten bön om att vi nästa gång får 20 Cirkus i stället för en Stadion.
Tills dess finns det egentligen bara en kommentar:
Jag var där.
Det var inte en stor kväll. Det var den största kvällen vi som var där nånsin kommer att uppleva.

"

Jo just, den bästa för mig, Stones på stadion!


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***

Edited by - mangew on 2003/12/08 01:52:19
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/12/10 :  02:36:18  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
quote:
Bästa ljud - Rush på Gröna Lund. Bättre än skivorna.

Då hade du bättre tur än jag. Rush på konserthuset i GBG var bara högt...
quote:
Yes på 90125 turnen

DET var j-t bra! Hade glömt den när jag skrev ovan.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

x2000
Member

411 Posts

Posted - 2003/12/10 :  07:46:50  Show Profile Send x2000 a Private Message
äsch det finns så många t ex

deep purple 1970
led zep 1970
p floyd 1969
j hendrix 1970
chicago 1971
santana 1971
little feat 1976
B springsteen 1981
j geils band 1981
med flera
(lite osöker på årtalen, måste kolla mina gamla biljetter...)

Mvh
Thomas
Go to Top of Page

bostrowskij
RödaTråden vinnare

839 Posts

Posted - 2003/12/11 :  01:03:56  Show Profile Send bostrowskij a Private Message
Zappa 1988 på Hovet - Sista "rockbandsturnén" , fantastiskt band.
Roger Waters 1983 på Hovet - Makalöst ljud.
David Byrne 199? på Skeppsholmen - Började konserten ensam med en akustisk gitarr. Spelade många lugna låtar ensam och man började tro att det blir nog inte mer än så här. Plötsligt dras ridån bort snabbt och där bakom står en hel salsaorkester!
Vilket drag det blev....
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2003/12/11 :  18:31:53  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Får dra till med något lite udda här kanske?
Traste Lindens kvintett i Roskilde, början på 90tal.
Stämmningen var magisk, jag hade inte ens hört talas om traste
innan, traste började grina på scen för att det var så bra.
När TLK intervjuas än idag som nämner dom den som sin bästa
konsert. Helt otroligt.
Go to Top of Page

srv
Member

377 Posts

Posted - 2003/12/11 :  20:04:00  Show Profile Send srv a Private Message
Har varit på måååååånga konserter. Men det är två konsert som har satt djupa spår i mig själv;
Pink Floyd i Nice Frankrike 1988. "Momentary Lapse of Reason World Tour". PF trollband hela publiken under timmarna de spelade. Jag hade givetvis hört PF förut, men hade inga plattor. Var på semester vid franska rivieran och kom in på konserten av en ren slump. När dom körde Welcome To The Machine fick man dessutom reda på hur djuuuuuuupt basljud det verkligen finns. När jag sedan kom hem, köpte jag allt med PF. Sparade även pengar till en bättre Hifi-anläggning och vips , så var man fast i Hifi-träsket .
Bästa "liraren" på konsert jag sett är Mr Guitarslinger Him Self Johhny Winter. Det var på konserthuset i Göteborg, mitten/början på 80-talet. Förband var Sky High. Det började med massa strul. Sky High hade fel på utrustningen, det dröjde o publiken satt o vred sig i plågor. De fick väl till slut igång nån låt eller två. Sen när man var som mest nere i kängerna kom det två herrar och ledde Johnny fram till scenen. Trodde han var helt nerknarkad/full/slut i nerverna eller nåt. Publiken än mer frustrerad nu. De placerade Mr Winter vid micen, hängde på han gitarren, pluggade in sladden. Sen kom bassisten & trummisen och intog sina platser lydigt. Johnny vinglade lite och fipplade lite på nån ratt och drog igång med låten Hide Away, (gammal klassisk blueslåt som Clapton, Mayall m.fl lirat). Och som han gör det . Han spelar på högsta växeln omedelbart och publiken börjar likna ungar på Julafton . Efter ca 15 minuters "Sound Check" på Hide Away, glider han fram till micen och lägger ett Yeah. Publiken nu i extas, alla står upp och fullkomligt skriker ut sin glädje. Sen forsätter han och lirar tills alla har tappat andan. Bland annat, (den enda gången jag hört) kör han låten Red House, (Hendrix). Han spelar komp med tummen samtidigt som han spelar solo med övriga fingar. Aldrig sett nåt liknande. Nu håller taket på att lyfta....Yeah!!!!
Shine On! SRV

Texas Flood........
Go to Top of Page

hogga
Member

239 Posts

Posted - 2003/12/11 :  20:27:17  Show Profile Send hogga a Private Message
Claes Ireland, tack för att du påminde mig om Traste-konserten i Roskilde. Hela konserten var kanon, men deras version av Ace Of Spades var helt makalös.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/12/12 :  01:04:23  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
quote:
Bästa "liraren" på konsert jag sett är Mr Guitarslinger Him Self Johhny Winter. Det var på konserthuset i Göteborg, mitten/början på 80-talet. Förband var Sky High. Det började med massa strul. Sky High hade fel på utrustningen, det dröjde o publiken satt o vred sig i plågor. De fick väl till slut igång nån låt eller två. Sen när man var som mest nere i kängerna kom det två herrar och ledde Johnny fram till scenen. Trodde han var helt nerknarkad/full/slut i nerverna eller nåt. Publiken än mer frustrerad nu. De placerade Mr Winter vid micen, hängde på han gitarren, pluggade in sladden. Sen kom bassisten & trummisen och intog sina platser lydigt. Johnny vinglade lite och fipplade lite på nån ratt och drog igång med låten Hide Away, (gammal klassisk blueslåt som Clapton, Mayall m.fl lirat). Och som han gör det . Han spelar på högsta växeln omedelbart och publiken börjar likna ungar på Julafton . Efter ca 15 minuters "Sound Check" på Hide Away, glider han fram till micen och lägger ett Yeah. Publiken nu i extas, alla står upp och fullkomligt skriker ut sin glädje. Sen forsätter han och lirar tills alla har tappat andan. Bland annat, (den enda gången jag hört) kör han låten Red House, (Hendrix). Han spelar komp med tummen samtidigt som han spelar solo med övriga fingar. Aldrig sett nåt liknande. Nu håller taket på att lyfta....Yeah!!!!

Jag var också där, det var något helt j-a otroligt vad den mannen kunde spela. Du beskriver det hela väldigt väl, precis så bra är Johnny Winter. Jag såg han på Lisebergshallen ett par år senare, han var lika fantastisk då. Det finns en platta som heter "Live in NYC -97" - REKOMMENDERAS!!!
Kommer ihåg Santana någon gång runt 1980, Carlos Santana var på lysande spelhumör. De spelade så svetten lackade i över tre timmar, man tände ljuset i Scandinavium men de fick släcka igen. Han bara fortsatte och fortsatte.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

srv
Member

377 Posts

Posted - 2003/12/12 :  09:29:50  Show Profile Send srv a Private Message
Ja, Mr Winter var grym på scen. Såg honom också i Lisebergshallen något år senare. Det var väl Monaco Blues Band som då var förband? Såg även Mr Winter nu senast förra året i Stockholm. Tyvärr var han bara en skugga av sitt forna jag.
Mvh, SRV

Texas Flood........
Go to Top of Page

HanssoN
Member

226 Posts

Posted - 2003/12/12 :  18:30:06  Show Profile Send HanssoN a Private Message
Av årets fyra solokonserter måste jag säga att tyckte bäst om en konsert med den japanska pianisten Mitsuko Uchida. I min mening trevligare än Elton John i ösregnet på Christinehof, men det var ju naturligtvis en upplevelse att se honom live också.
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2003/12/12 :  19:14:48  Show Profile Send svejk a Private Message
En av mina största besvikelser var Johnny Vinter i Roskilde 84. Kom ihåg magin från Stockholm77 och åkte till Roskilde mest för Vinters skull. Han gick på och piskade upp ett våldsamt tryck. Några papphattar började kasta flaskor och min hjälte gick av efter 3 låtar, ridå. Var med om samma sak med Iggy Pop 78 men den gången var det stenbumlingar,var sk motorburen ungdom som hellre sett Rockfolket.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/12/13 :  01:01:37  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
quote:
Det var väl Monaco Blues Band som då var förband?

Nej, såvitt jag kommer ihåg så var det DR John.

svejk: Den konserten sändes på TV kommer jag ihåg. Johnny var helt rasande och gick av scen direkt. Vad snopna vi blev. Korkat att slänga grejer upp på scen. Fast Frank Zappa gjorde tvärtom, han uppmanade ju folk att slänga upp roliga grejer på scen, sen gjorde han olika saker med dom. En gång hade han ett par trosor på huvet en lång stund, det var rätt kul.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

hogga
Member

239 Posts

Posted - 2003/12/13 :  12:35:14  Show Profile Send hogga a Private Message
Jag såg johnny Winter i Lisebergshallen 1984. Då var Monaco Bluesband förband. Mina kompisar var i Roskilde utan mig det året för jag fick inte ledigt från lumpen för att åka på rockfestival.
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/12/13 :  23:11:35  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
Radiohead- Valby Hallen 2000(?) . De spelade i ett jättestort tält...bra ljud och underbar konsert...

Richard Ascroft (The Verve's sångare) i Grå Hall Köpenhamn 2001 .Sjöng helt fantastiskt bra live och spelade precis alla gamla superlåter från Urban Hymns- The Verve's mästerverks skiva.

Sigur Ros på Stora Vega, Köpenhamn 2003. Här var man i en annan värld...i en annan tid....

Slipknot på Lille Vega 1999 var en upplevelse utöver det vanliga.
Slipknot, bestående av nio maskerade individer, intar Lille Vegas minimala scen och sedan är inget sig likt. Det är trångt, svettigt och det lät mest som om en fet traktor körde över en. Vi snackar massiv ljudvägg (dock inte av bästa kvalitet) Det var riktigt kul att se gruppens energiska liveshow och när medlemmarna slängde sig från balkongerna, kunde man inte annat än le.
Vilket röj...vill minnas att jag spydde...hade nog svept i mig lite för mycket av det goda innan konserten och utmatningen efter allt ös resulterade antaligen i vattenbrist eller nåt

Egentligen skulle man nog kunna lägga till fler...Marilyn Manson på Roskilde 1999 var också något av det grymmaste jag hört. Här var han betydligt bättre än när jag såg honom i Köpenhamn 2002.
Kent på Kalas/hamntorget i Helsinborg 2000 efter att de släppt sitt mästerverk "Hagnesta hills". De bästa Kentkonsert jag varit på.
De spelade precis allt man ville höra och var riktigt samspelta och ljudet var helt ok, dock lite för högt (som det ofta brukar vara...)


Mvh,

Edited by - hifirocker on 2003/12/13 23:13:45
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000