Author |
Topic |
|
Rapid
Member
267 Posts |
Posted - 2003/12/06 : 13:55:46
|
Tjena! Jag funderar på om jag ska fylla ett utrymme med måtten ungefär 15cm*60cm*100cm, på var sida om högtalaren. Sand är säkert bra, men det är så himla finkorningt... man vill ju inte ha sand överallt. Den dagen högtalaren ska flyttas måste ju sanden grävas ut igen . Finns det inget smidigare material? Blykulor, plastkulor, gummikulor, lekakulor, sten??
MVH Mattias |
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2003/12/06 : 14:29:33
|
Lekakulor plus sand kanske? Leka är ju lätt men sand dämpar säkert bättre. Jag blir lite nyfiken på hur det hela är byggt. 15 cm brett... Det blir 90 liter! |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
Peter S
Member
1060 Posts |
Posted - 2003/12/06 : 14:47:18
|
90 liter sand! Det blir lagom tungt. Se till att träkonstruktionen klarar trycket, och inte sprickar. |
|
|
Rapid
Member
267 Posts |
Posted - 2003/12/06 : 21:20:31
|
Det ska vara till detta projektet: http://hem.passagen.se/sajberrapid/60hz.html Kolla översta bilden. Det är långt ifrån rektangulär volym som ska fyllas
Tanken är att jag böjer plywood längs med två MDF skivor (botten/tak) och skruvar/limmar ihop. Men eftersom plywooden är ganska tunn, 4-6mm kanske?, så måste det stagas upp med något. Annars kan man lägga många lager plywood, men det är lite jobb och det måste vara tätt så den inte slammrar.
Men det är nog som ni säger att träet måste klara av vikten och då kommer nog plywooden att flisas isönder av trycket :)
Vad har ni för ideer? Går det att böja tjockare plywood på något sätt?
MVH Mattias |
|
|
|
Topic |
|