HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Kraftfull och varm
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

MrOhm
Member

139 Posts

Posted - 2003/12/03 :  23:35:35  Show Profile Send MrOhm a Private Message
undrar jag om vincent sv-233, har nu länge övervägt att införskaffa denna under en snar framtid. Skulle inte tagit upp denna topicen om jag hade möjlighet att lyssna på den, så får väl vända mig nånstans för att få lite mer kött på benen så att säga.

Vad jag hört från andra ägare är denna en rätt varm förstärkare, vilket i mitt tycke borde fungera bra med mina högtalare(Dynaudio a50). Sen kommer den stora frågan om den har tillräckligt med "kraft". Jag gillar musik med kraft och pondus men samtidigt varm och len. Hur strömstark är 233:an egentligen? Har sökt info om dess strömstyrka men ej hittat. Tacksam för all svar och kommentarer!

Kaleid
fd. "Halbermensch"

733 Posts

Posted - 2003/12/04 :  00:36:47  Show Profile Send Kaleid a Private Message
Finns recension här: http://www.lefflershifi.com/Library/Tester/Tester.htm

Och ja, den spelar med kraft och en viss gnutta värme. Tror du kommer känna sug att uppgradera högtalarna faktiskt efter ett eventuellt köp.

Denon 2106, Canton le109, Pioneer 656 DVD, Creative Soundblaster AE-5, Denon RCD-M39

Edited by - Kaleid on 2003/12/04 16:46:53
Go to Top of Page

bjarne
RödaTråden vinnare

778 Posts

Posted - 2003/12/04 :  09:21:14  Show Profile Send bjarne a Private Message
har lyssnat på Contour S3.4 som demades med 233:an, och anser Anders på Hifistället att den duger för det så kan du nog vara lugn för dina 50or.
Go to Top of Page

staffann
Member

691 Posts

Posted - 2003/12/04 :  20:20:44  Show Profile  Visit staffann's Homepage Send staffann a Private Message
Jag kör med SV233 till mina Audiovector M3 super. Den spelar med ett naturligt ljud med bra kontroll utan någon form av vasshet eller andra olater. Det kan spela bra inspelningar med många detaljer och bra insikt, men klarar också av att återge mindre bra inspelningar på ett njutbart sätt.

Med mina i och för sig ganska lättdrivna högtalare kan man spela hur högt som helst med denna stärkare utan att det börjar låta pressat.

Kom ihåg att om du köper den så ge inte ett omdöme direkt utan låt den spelas in. Det gör ganska stor skillnad. Ny ur lådan lät den för återhållsam i diskanten och lite luddig i basen (mkt övre bas, lite djupbas) men efter lite inspelning blir det mumma!

Audiovector M3 Signature, Naim DAC-V1, CD5x, NAC112x, NAP150x, Flatcap2x. Pro-ject 1 with Ortofon MC10 Super
Nordost Black Knight signal cable, Naim NACA5 speaker cable.
Old Vincent SV-233, Vincent CD-S3,Audioquest BedRock loudspeaker cable used as computer/bedroom sound system
Go to Top of Page

MrOhm
Member

139 Posts

Posted - 2003/12/04 :  23:18:53  Show Profile Send MrOhm a Private Message
Halbermensch, så du anser att högtalarna inte är bra nog att ta fram det ultimata från förstärkarn? inte bra nog eller gör de förstärkarn verkligen inte rättvisa ???
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.67 sekunder. Snitz Forums 2000