HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 har fått hem min vincent 238 idag!!! ström?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2003/12/02 :  19:01:27  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
den blir bara varmare och varmare.. så tanken går ju till elräkningen.. vet någon hur mycket ström den drar? både när den spelar och när den idlar? skulle vara intressant att veta... så man inte går i konkurs när sluträkningen kommer om ett år

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri

Patrik B
Member

440 Posts

Posted - 2003/12/02 :  19:15:29  Show Profile Send Patrik B a Private Message
Jag har sneglat på 238:ans större bröder SP-991 och slutade med det efter att jag räknade ut att dom skulle kosta närmare 6000kr om året i el!

Mvh
Patrik B
Go to Top of Page

Gynter
Member

101 Posts

Posted - 2003/12/02 :  21:36:04  Show Profile Send Gynter a Private Message
Elförbrukningen är det det första du tänker på? Vill höra lyssningsintryck...

Hur mycket förstärkaren kostar i el bör du ju märka när du får elräkning nästa gång eller gången därefter .

Anläggningen: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=20516
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2003/12/02 :  22:41:24  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
jag kommer komma med lyssningsintryck när den är inspelad :)
just nu funkar den bra som ett extra element hos mig. snabbt intryck var att vincent spelar varmare och mer behagligt..

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2003/12/02 :  23:28:32  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message

*Jag har samma funderingar själv vad min anläggning förbrukar etc så jag gick till Clas Ohlson bara och köpte mig en effektmätare. In i vägguttaget och sen med sladden dit så mäter den allt du vill mäta. Efter en vecka eller liknande så börjar man ju få ett vettigt medlelvärde iaf.


Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2003/12/02 :  23:32:43  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
pris?

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000