HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 OT: erfarenheter av bussgods?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2003/12/01 :  22:10:24  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
imorgon har jag väntat 6 dagar from inlämning på att mitt paket ska komma. det är katastrofalt, här ligger jag och kan inte sova på nätterna för jag inte får min stärkare så har de mage att ta 6 dagar! på sig att skicka paketet från halmstad till stockholm. om jag visste de skulle sköta sig såhär dåligt så skulle jag f*n ta tåget och hämta den trots att den väger 40 kilo...


Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2003/12/01 :  22:13:56  Show Profile Send Terminator a Private Message
Det verkar ta lite väl lång tid, borde gå på max två dagar. Min erfarenhet är positiv, det funkade kalas med efterkrav och allt.
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2003/12/01 :  22:51:46  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
stärkaren lämnades in i onsdags på morgonen..
de sa det skulle ta 2-3 dagar.. sen skulle de ringa direkt när fick den, men inte... *suck* blir så less..

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/12/01 :  22:53:51  Show Profile Send Bravo a Private Message
Väntan kan vara jobbig.

Har du ringt godsfirman?

Bravo
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/12/01 :  23:04:56  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Bussgods verkar funka olika bra till olika orter tror jag.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2003/12/01 :  23:26:21  Show Profile Send cittroman a Private Message
Om godset fraktas "längs med" Sverige funkar det kanon.
Skall det köras lite "tvärs över" landet kan det ta lite längre tid pga fler omlastningar/bussbyten.

Jag har bara positiva erfarenheter av bussgods.

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2003/12/01 :  23:38:35  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
de omlastade den i torsdags i göteborg...
så långt är det ju inte från göteborg så det tar 6 dagar tycker man ju inte...

Datum: Ort: Status:
2003-11-26 09:58:00 HALMSTAD Inlämnad
2003-11-28 08:48:00 GÖTEBORG Omlastad


suck

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

Hepcat
Member

1103 Posts

Posted - 2003/12/02 :  00:00:47  Show Profile Send Hepcat a Private Message
Har bara bra erfarenheter av bussgods tog två eller tre dagar att få min Dirak från Luleå till Göteborg kommer inte ihåg exakt.
lite bildelar som jag beställde en gång tog två dagar.

www.selleri.de
Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2003/12/02 :  00:10:33  Show Profile Send henricsson a Private Message
Joakim

Deras sida strular fett ofta. Använd telefonon, en gång stod det endast HALMSTAD Inlämnad, efter tre dagar trodde jag att det hade hänt nått. Ringde - var i Norrköping dagen efter inlämnandet - miss i databasen.

"erfarenheter av bussgods?"

Mycket goda.

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Go to Top of Page

Softman
Member

131 Posts

Posted - 2003/12/02 :  08:09:41  Show Profile Send Softman a Private Message
Jag har goda erfarenheter...
Billigt och hyfsat snabbt...
Emballera väl är dock ett tips.

/J

De som tror sig kunna allt lär sig heller inte så mycket...
Go to Top of Page

stargazer
Member

445 Posts

Posted - 2003/12/02 :  08:43:05  Show Profile Send stargazer a Private Message
Jag har skickat många gånger med bussgods, och det har funkat kalas men ibland så tar det onödigt lång tid att få pengarna (om man nyttjat "efterkrav" vill säga).
Normalt tar det ca en vecka, men ibland betydligt längre.

Särskilt om mottagaren bor på en mindre ort, där det inte finns en riktig bussgodsterminal, utan ett mindre "ombud" (t.ex. bensinmack, kiosk etc). Då skickas transaktionen (=pengarna) bara 1-2 ggr per månad, och då skickas den till närmaste "riktiga" bussgodsterminal, som sedan i sin tur skickar till bussgods ekonomi/administration i borlänge.

När jag senast skickade mitt gamla NAD-steg till Furudal (Dalarna) så tog det 5 veckor och en dag (!) innan jag fick pengarna!!
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2003/12/02 :  11:27:00  Show Profile Send Merkurius a Private Message
jOakim: Du måste ringa dom.

En gång hade paketet kommit men de hade "glömt" att ringa. En gång var jag hemma från jobbet bar för att vänta på att ett paket skulle köras ut. Det skulle komma mellan 8-13.................. det kom kl 15.30
Go to Top of Page

Brosk
Member

426 Posts

Posted - 2003/12/02 :  21:42:54  Show Profile Send Brosk a Private Message
Det kan ta lite tid och ngn gång har de inte ringt, men allt har kommit fram oskadat och pengatransaktionerna har funkat.
Mitt förtroende är högt.
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2003/12/02 :  21:56:44  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
För dyrt att skicka med efterkrav

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

Oblivion
Member

458 Posts

Posted - 2003/12/02 :  22:05:27  Show Profile Send Oblivion a Private Message
Jag köpte lite grejjor av en kille på nätet och detta skulle skickas med bussgods.
Jag betalade närmare 500kr för lite saker och han sa att han lämnade paketet.

Men tiden gick och jag blev allt mer orolig så efter 2veckor så ringde jag bussgods och frågade om dom hade något paket till mig.
Men det hade dom inte sa damen i telefon så jag sa tack och la på.

Det tog ytterligare 2 veckor så ringde dom från bussgods och "påminde" mig att dom bara sparar paketen i en månad???
Jag förklarade att jag ringt dom förut och dom hade tydligen "missat" mitt avi den gången

Allt löste sig tillslut iaf. Senare har jag utnyttjat deras tjänster ofta och det har alltid fungerat bra

I used to play with mercury and when I broke a tube, I always tasted the cathode and the getter because they tasted weird...
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2003/12/02 :  22:13:20  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
idag fick jag stärkaren iallafall.. totalt 6 dagar att få det från halmstad till sthlm... suck

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

Otto
Member

279 Posts

Posted - 2003/12/03 :  09:02:22  Show Profile Send Otto a Private Message
Jag har köpt och sålt 6-7 ggr via Bussgods, förstärkare, CD-spelare
och vinylskivor.
Det har aldrig varit några problem, 3-4 arbetsdagar aldrig längre.
Jag har använt mej av efterkrav när summorna varit höga och det
tog 6-7 dagar innan jag fick pengarna.
Jag skickade en stärkare till Nyköping från Lund och om inte jag
minns fel så blev det 3 omlastningar. Många omlastningar sker visst
av ngn anledning i Jönköping.
Go to Top of Page

yak52
Member

164 Posts

Posted - 2003/12/03 :  09:08:37  Show Profile Send yak52 a Private Message
De gånger jag använt Bussgods har det fungerat bra. Jag har aldrig väntat mer än några dagar för att det ska komma fram.

/Martin

Det bästa sättet att hantera frestelser är att falla för dem......
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2003/12/03 :  09:54:50  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Tåkigt.
Brukar faktiskt gå snabbt.
Go to Top of Page

JE Jr
Member

52 Posts

Posted - 2003/12/03 :  21:09:31  Show Profile Send JE Jr a Private Message
Stargazer: Menar du att all administration finns i Borlänge??

Fränt! (Jag bor där...)

för mig har det alltid fungerat bra, jag har använt det kanske 8-10 gånger, både att skicka och ta emot. När det är möjligt brukar jag förskottsbetala så man slipper den där efterkravsavgiften, men jag brukar handla gamla bildelar över bussgods, och det kanske är lite säkrare än modern elektronik??

Att emballera tyngre saker noggrant är ju ett plus, särskilt ömtåliga saker!!

Någon mer än jag som använder Roydhögtalare??
Go to Top of Page

stargazer
Member

445 Posts

Posted - 2003/12/04 :  07:48:36  Show Profile Send stargazer a Private Message
JE jr> Vet ej om de sköter ekonomi / adm för hela sverige, de håller dock i för hela Dalarna

Jag uttryckte mig lite fel i min post, jag förstår din fråga.

Jag var så inne i bussgodshanteringen i dalarna, efter lång utläggning från (trevlig, säkert söt också) kvinna på bussgods ekonomiavd i borlänge...
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2003/12/04 :  10:13:07  Show Profile Send Merkurius a Private Message
j0akim: Så där kan du ju inte bara säga Hur kul tror du det är för oss som inte får veta om du är nöjd med stärkaren Hur ser den ut, hur luktar den, var det som du tänkt dig, och främst hur låter den????????? ejjh va' fan, respekt
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 1.14 sekunder. Snitz Forums 2000