HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Den här diskussionen måste ni bara läsa/deltaga i!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

Fred00
Member

202 Posts

Posted - 2003/11/29 :  20:18:26  Show Profile Send Fred00 a Private Message
Jag hittade en högtalardiskussion på ett datorforum och det är inte klokt vad som skrivs. Det är speciellt en kille (Zeiko) som utmärker sig. Han skriver bland annat att Logitechs datorhögtalare är bättre än det mesta och att högtalarna i princip inte har någon inverkan på ljudet; det är förstärkaren som är viktig osv. Läs det så börjar ni skratta (eller gråta)...

http://forum.pcgamer.se/viewtopic.php?t=25453&postdays=0&postorder=asc&start=25

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/11/29 :  20:28:25  Show Profile Send Bravo a Private Message
Men så är huvudintresset datorer också hm hm hm hm.

Bravo
Go to Top of Page

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2003/11/29 :  20:34:48  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message
Fred00: Vad ska man säga...Grabben har koll... NOT Sen är det ju tillåtet att tycka vad man vill...*S*

HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P
Go to Top of Page

Fred00
Member

202 Posts

Posted - 2003/11/29 :  20:42:26  Show Profile Send Fred00 a Private Message
Jag tycker det är helt befängt att han kan häva ur sig sådana åsikter. Det mest skrämmande är att han verkligen djupt verkar begrundat och utvecklat sina filosofier. Det är ju bara det att han tänker helt fel...

Har vi ingen förstärkarkonstruktör här på HF som kan övertyga den här vilsna själen?
Go to Top of Page

patrikf
Avstängd på egen begäran

630 Posts

Posted - 2003/11/29 :  20:50:10  Show Profile Send patrikf a Private Message
"Jag tycker det är helt befängt att han kan häva ur sig sådana åsikter. Det mest skrämmande är att han verkligen djupt verkar begrundat och utvecklat sina filosofier. Det är ju bara det att han tänker helt fel...

Har vi ingen förstärkarkonstruktör här på HF som kan övertyga den här vilsna själen?"


Hoppas du skämtar! Uttalandet är ett skolexempel på tankesätt som gör att det blir osämja på forum, och krig i verkligheten!!!

Edited by - patrikf on 2003/11/29 20:50:35
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2003/11/29 :  21:07:24  Show Profile Send mace a Private Message
Jag åt ofta hund under mitt år i Taiwan R.O.C. Och Jag tyckte det var gott

Min mamma tyckte det var befängt

Smaken(&hörseln) är som baken.......Blind

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

JonasQ
Member

73 Posts

Posted - 2003/11/29 :  21:37:11  Show Profile Send JonasQ a Private Message
Man. hallå...skall vi kommentera på vårt forum vad som sägs på andra forum? Det är väl solklart att killen inte har koll på hifi...men vad är egentligen poängen med denna tråd? Att påvisa att det finns människor som inte har koll på ljud? Det visste vi väl innan?

JonasQ

"Vidskepelse för otur med sig"
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2003/11/29 :  21:47:41  Show Profile Send gcs a Private Message
Jag har inte heller koll. Vad var det för forum...det är kanske där jag egentligen ska vara.

gcs
Go to Top of Page

Fred00
Member

202 Posts

Posted - 2003/11/29 :  21:55:33  Show Profile Send Fred00 a Private Message
Det är bara det att killen alltid skriver i ljudtrådar och alltid (jag menar ALLTID) har egna, högst bisarra, teorier om ljud.

Poängen med denna tråd? Måste det verkligen finnas någon poäng? Läs vad killen skriver och börja gråt, mer än så behöver det inte vara. Och varför skulle vi inte kunna kommentera det som skrivs på andra forum? Vi kommenterar vad som skrivs i olika tidningar. Vad är skillnaden?

Den där hundjämförelsen var riktigt dålig. Visst kan du tycka att hund är gott. Det finns ingen som kan säga om hund är gott eller äckligt. Det är högst subjektivt. Däremot tycker jag att den som säger att ett par högtalare för 600kr i princip är lika bra som ett par för 8000kr (eller mer) har fel? Visst, personen kan tycka att de billigare högtalarna låter bättre, men gör de det? Nej, det gör de inte.

Och till sist har vi det där med osämja på forum. Ett forum är till för att diskutera och det är helt naturligt att det blir osämja. Det finns alltid folk (på forum) som ska lugna ned andra så fort det börjar hetta till det allra minsta. Vad är felet med lite hätska diskussioner? Det är ju de som verkligen blir intressanta.
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2003/11/29 :  22:09:38  Show Profile Send gcs a Private Message
Hunden står människan mycket nära. I alla fall här i västvärlden. Att äta upp en hund för en hundägare, det skulle det vara som att äta upp sina barn. Det säger jag som har en hund som en mycket god vän och till stor glädje.


gcs
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2003/11/29 :  22:43:34  Show Profile Send mace a Private Message
quote:
Den där hundjämförelsen var riktigt dålig. Visst kan du tycka att hund är gott. Det finns ingen som kan säga om hund är gott eller äckligt. Det är högst subjektivt
.
Jo, jag säger att det smakade gott medans en god vän inte tyckte det smakade gott. Subjektivt? javisst

quote:
Däremot tycker jag att den som säger att ett par högtalare för 600kr i princip är lika bra som ett par för 8000kr (eller mer) har fel? Visst, personen kan tycka att de billigare högtalarna låter bättre, men gör de det? Nej, det gör de inte.


För honom gör de det! Subjektivt det med


quote:
Hunden står människan mycket nära. I alla fall här i västvärlden. Att äta upp en hund för en hundägare, det skulle det vara som att äta upp sina barn


Där har vi den där subjektiviteten igen Försök mata surströmming till Taiwaneser så får Du se (Jo, jag har provat)
>Äter jag hund i Sverige (eller England)? Inte medvetet Det passar sig bättre i Taiwan.

Sen tar ju inte Taiwaneserna sin ''hushund'' och slänger i grytan, utan de använder fångade vildhundar (mest nattöppna 'gatukök'.) eller köper hundar som är upfödda för att ätas, som våra kor. (privathushåll)

quote:
Den där hundjämförelsen var riktigt dålig

Tycker du jag tycker varken den var bra eller dålig

Tycker jag att Zeiko skriver helkul och har väldigt bestämda åsikter som det kan vara lätt att inte hålla med om?

You bet !!

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2003/11/30 :  00:04:57  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Zeiko är min hjälte.....

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

JonasQ
Member

73 Posts

Posted - 2003/11/30 :  00:15:55  Show Profile Send JonasQ a Private Message
Well...Zeiko kind of rocks!

JonasQ

"Vidskepelse för otur med sig"
Go to Top of Page

ola.a
Starting Member

45 Posts

Posted - 2003/11/30 :  00:21:28  Show Profile Send ola.a a Private Message
Hmmm...undrar hur vissa av detta forums diskussioner tolkas av "oinvigda"?
Go to Top of Page

erik olsson
Starting Member

31 Posts

Posted - 2003/11/30 :  01:18:08  Show Profile Send erik olsson a Private Message
eller så kanske det är så att zeiko bara skriver massa strunt för att jävlas och få folk arga för att se deras reaktioner. jag skulle tro att det är stor chans att så är fallet.

"jack just left town"
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2003/11/30 :  01:18:49  Show Profile Send FBK a Private Message
Ska man skratta eller gråta. Ja det är synd om de som tror att han har rätt och som följer det, de kommer inte att få uppleva glädjen med en bra Hifi.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/11/30 :  05:34:54  Show Profile Send Bravo a Private Message
Och så undrar man ibland varför man jobbar i en hifimässig uppförsbacke.
Vem behöver nya format med mp3 och dylika teorier att stångas emot? Suck!

Bravo
Go to Top of Page

JM
Member

533 Posts

Posted - 2003/11/30 :  08:36:45  Show Profile Send JM a Private Message
Zeiko är nog bara en finnig fjortis som retas lite bara. Han växer nog upp så småningom...

Mvh...

Att mäta är att veta !
Go to Top of Page

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2003/11/30 :  10:49:25  Show Profile Send Poe a Private Message
Rätt kul läsning faktiskt. Kan vi inte lägga upp en huvudpunkt under forumet som heter Hi-fi humor och placera sånt här?

eof
Min anläggning
Go to Top of Page

Frux
Member

183 Posts

Posted - 2003/11/30 :  12:28:17  Show Profile Send Frux a Private Message
Zieko: "Där har du grovt fel! En förstärkare för 8000 låter riktigt jäkla skitbra med stereo högtalare för 600kr, medan en skitförstärkare för 2000kr låter riktigt kasst med... stora högtalare för 4000kr st."

Hehe, jag sitter och väntar på ett "äh jag bara skojade såklart" hela tiden i hans inlägg. Men märkligt att han är såpass seriös ändå med bilder och liknande. Folk som är så här mycket ute och cyklar brukar helt enkelt inte vara särskilt intresserade och kör på vad de har hört nånstans i förbifarten.
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2003/11/30 :  12:38:31  Show Profile Send Magnuz a Private Message
"Visst, personen kan tycka att de billigare högtalarna låter bättre, men gör de det? Nej, det gör de inte."

Det beror ju på vad man menar med bättre. Att något "låter bättre" kan endast vara ett subjektivt omdöme, eftersom det inte finns någon generellt giltig definition av vad bättre skulle innebära. Alltså låter de billigare högtalarna bättre FÖR DEN PERSON SOM TYCKER DET. Att de sedan är dåliga återgivare är en annan sak. Mina kökshögtalare gav jag 300:- för och jag har hört högtalare för mer än det tiodubbla som i mina öron låtit mycket sämre.
Go to Top of Page

thompa
Member

193 Posts

Posted - 2003/11/30 :  12:55:26  Show Profile Send thompa a Private Message
Jag har också Logitech Z-560 och jag kan för er vilsna själar konstatera att tex. HFLS-1 låter...ska vi säga en aningen...bättre Iofs är det ju en Thule som driver dem då

/Thompa

B&W Nautilus 804 - HTM2 -ASW 2500, Thule IA350B, Wadia 12, Wadia 22
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2003/11/30 :  21:15:27  Show Profile Send KennethS a Private Message
Vet inte om ska man skratta eller gråta?Kul läsning är det dock. Men dom verkade liksom i föbifarten glömma CD:ns påverkan i deras diskussioner.......

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

UnholyRishna
Member

409 Posts

Posted - 2003/11/30 :  23:59:14  Show Profile Send UnholyRishna a Private Message
Vad ska man säga... Pinsamt är vad det är.. Måste vara en grymt barnslig person som är helt oförmögen att ta emot kritik.... Jag kunde inte låta bli att skriva dock,, nämnde ju det är med cd-spelaren också =)

Vad vore livet utan musik, förmedlat på ett vettigt sätt ;-)
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2003/12/01 :  00:47:17  Show Profile Send KennethS a Private Message
är det du som är Gloomshadow UnholyRishna?Gissa Vem jag är.....Kunde inte heller låta bli...

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2003/12/01 :  07:03:56  Show Profile Send KennethS a Private Message
Människan ger sig fortfarande inte!Vet inte om jag ska katagorisera honom under "Idioter" eller så har han en utstuderat dålig humor....Han måste ju driva med folk,finns ju ingen annan vettig förklaring!

Trött på folk utan vett

Edited by - KennethS on 2003/12/01 07:08:59
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.9 sekunder. Snitz Forums 2000