HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vad säger ni om detta?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/11/26 :  00:07:34  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
Kolla länken:

www.hifimagasinet.com/recensionsDetalj.asp?recensionID=325

Vad tycker ni om det han säger och har mätt upp? Kan det stämma?
jag använder mig av voltex nätfilter och tycker att det en tydlig skillnad och det yttrar sig i en lugnare, mer kontrollerad återgivning som jag upplever behagligare än när apparaterna kopplas direkt till eluttaget i väggen. Det enda minuset är en viss, (väldigt liten) sänkning av energin i den översta toppen.
Men fördelarna är större än nackdelarna...men i varje fall...vad säger ni om mätningarna han gjort på sin länk?

mvh,

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2003/11/26 :  00:42:42  Show Profile Send f95toli a Private Message
Det största problemet är att mätningen är för dåligt dokumenterad. Jag saknar ett kopplingschema, särskilt för jorden. Ex. huruvida uttagen/apparaterna var jordade eller inte spelar stor roll.

Ett annat problem är att jag undrar vad han mäter med? Och vilken "windowfunction" (svenska?) han använder för FFTn?
Att mäta brus är rejält svårt och det är lätt att göra fel, ett minimum är att man talar om hur och med vad man mäter.

Det skulle vara intressant att se en lite bättre mätning på samma sak.
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/11/26 :  01:44:29  Show Profile Send Bravo a Private Message
Filtret fungerade i alla fall hos mig tills jag fick jordat, sedan har jag inte jämfört.

Bravo
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000