HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Tribalistas
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2003/11/23 :  20:52:48  Show Profile Send Mattias a Private Message




Det rör sig om en Brasiliansk supergrupp i popig stil bestående av
Marisa Monte, Arnaldo Antunes och Carlinhos Brown. I Brasilien är denna grupp verkligen superstor! Dessutom är de stora som solomusiker allihopa. Detta är deras första gemensamma skiva.

Svårt att beskriva denna musik, men det är inte som popmusik här i Sverige! Det finns mycket i ljudbilden, kan man milt säga.... ibland udda men klart häftiga inslag. Vidare innehåller skivan både snabba rejält poppiga låtar men även en del smöriga och goa låtar.

Ett riktigt poppigt spår från skivan finns att avlyssna på medföljande skiva till HighFidelity nr 8. Skiva: Reference CD no.76. Spår: 1. Skaffade den tidningen först idag. Blev riktigt glad när jag noterade Tribalistas på tidningens medföljande skiva

Tribalistas-skivan finns att köpa på ställen med lite större utbud. Vet att jag sett den på tex Åhlens vid plattan i Stockholm. Det ex jag har kommer från Tribalistas hemlandet Brasilien. Fick det som avskedspresent av familjen vi bodde hos några dagar i maj iår. Klart trevlig present Speciellt då jag vrålletade efter bra inhemsk musik och just denna platta hade jag missat.

Skivan är från år 2002. Nummer mm: 5825622 METRO BLUE 80387 EMI (enligt HighFidelity).

/Mattias

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2003/11/23 :  22:33:00  Show Profile Send svejk a Private Message
På 70-80talet lyssnade jag en del på Deodato. En brasilianere typ Chick Corea. Preludum med Also Spracht Zarathustru var bra då. Nu ?


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4451 Posts

Posted - 2003/11/27 :  07:36:20  Show Profile Send jari a Private Message
Tribalistas,fantastiskt bra.Tack.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2003/11/27 :  08:26:41  Show Profile Send Mattias a Private Message

jari, kul att du tycker så
Tribalistas är riktigt bra.

Lite roligt med kontrasterna i röster.
Marisas ljusa stämma kontra ngn av grabbarnas extremt låga stämma som gräver djuuuupt.... Har spelat skivan för vänner som tappat hakan när han börjat sjunga

/Mattias
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000