HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Många forumsträffar nu, något i Umeå kanske...?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Sony
Member

393 Posts

Posted - 2003/11/20 :  22:24:13  Show Profile  Visit Sony's Homepage Send Sony a Private Message
Vimlar ju av planerade/genomförda forumsträffar där nere i söder här på forumet. Vi som bor lite längre norrut då??

Finns det något intresse av att fixa ihop någonting här i Umeå? Det behöver ju inte vara så storslaget, kunde ju fika hos någon och diskutera/spela lite musik och sedan antingen spana in någon annans hifi-prylar eller prova att byta lite prylar och så.

I mitt eget "vardagsrum" finns inte så mkt plats...men ett par stycken borde ju gå att klämma in...en Linn Ikemi är väl det roligaste jag har att erbjuda...om nu någon här kan tänka sig att lyssna på "märket som låser alla trådar"

Några Umeåbor som tycker det skulle vara något? Eftersom det snart är december så tror jag det blir svårt att hinna planera in något större arrangemang, men i mindre format kan ju vara nog så trevligt!

Respons...tack!

www.linnforum.se

Danne72
Member

88 Posts

Posted - 2003/11/21 :  00:06:42  Show Profile Send Danne72 a Private Message
Det skulle vara superkul!

Tillbringar själv mesta tiden på DIY sidorna och har inte så mycket att bjuda på i lyssningsväg (självbyggda ProAc cloner och en edison 60 finns dock).

Skulle vara kula att se vilka Umeåbor som finns på forumet!
Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2003/11/21 :  00:27:30  Show Profile Send Saro a Private Message
Tjenare Sony.

Du har ju varit i mitt vardagsrum och det är ganska stort. Om man flyttar ut soffan och ställer in några stolar istället så skulle det funka. Men om intresset för en forumträff här i Umeå är så stor vet jag inte?
Hur många från Umeå är på forumet?

MVH Samuel Rönnqwist
Go to Top of Page

dplz
Starting Member

11 Posts

Posted - 2003/11/21 :  00:35:54  Show Profile Send dplz a Private Message
Är nyinflyttad. Skulle vara trevligt att träffa lite hifi-intresserade människor i Umeå.
Go to Top of Page

Sony
Member

393 Posts

Posted - 2003/11/21 :  08:02:31  Show Profile  Visit Sony's Homepage Send Sony a Private Message
Ja, ditt vardagsrum sväljer ju en del, men just nu så får vi ju rum här hemma också...nästan

Vi får väl se om några till är intresserade, alla kanske inte sitter på forumet på "natten"..så fixar vi någonting sedan.

www.linnforum.se
Go to Top of Page

300b
Member

70 Posts

Posted - 2003/11/21 :  12:27:48  Show Profile Send 300b a Private Message
Skulle vara trevligt
Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2003/11/21 :  14:10:50  Show Profile Send n0p a Private Message
Är intresserad.

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

Sony
Member

393 Posts

Posted - 2003/11/21 :  14:22:28  Show Profile  Visit Sony's Homepage Send Sony a Private Message
Okej, nu är vi alltså minst sex st. Antingen skriver vi upp här vad som finns att tillgå (och om det får plats några stycken där, och ni kan tänka er att ta emot oss där då förståss) och bestämmer vad vi helst ser/lyssnar på. Eller gör vi på något annat sätt som är bättre? En annan ide skulle ju vara att ni PM:ar mig var i Umeå-området ni bor så kan vi kanske hitta några i närheten av varandra så kan vi gå emellan och lyssna lite. Så kan man fika flera gånger på en eftermiddag också :) Har några av er bil spelar förståss inte avståndet så stor roll men utgår från mig själv som inte har någon..

Så här ser det ut hos mig för övrigt: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=20329

Hur tycker ni vi ska göra?

www.linnforum.se
Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2003/11/21 :  14:29:36  Show Profile Send Saro a Private Message
jag avvaktar tills vi ser om det finns något intresse.
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/11/21 :  22:59:09  Show Profile Send brumel a Private Message
Jag finns ju i Umeå. Linn var det här också. Plus en diy-avdelning som ännu så länge bara kan stoltsera med några kablar och en halvfärdig prototyp till högtalare som snart skall till mätstadiet.

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

gurin
Member

196 Posts

Posted - 2003/11/22 :  09:10:48  Show Profile Send gurin a Private Message
Även jag är Umebo. Det är av intresse att lyssna till andras system. Särskilt om de har ett helt annat ljudideal än vad jag har.

Det är inte så långt från Carlshem till Ålidhem.

mvh/gurin

Mina öron är mina mätinstrument.
Go to Top of Page

gurin
Member

196 Posts

Posted - 2003/11/22 :  09:17:47  Show Profile Send gurin a Private Message
Jag kom dessutom på att de flesta av oss säkert har några prylar över som någon annan kanske vill ha eller pröva. Själv sitter jag på ett komplett förstärkeri som bara samlar damm. Någon annan kanske har någon spännande kabel eller så. Det känns lite säkrare att låna ut prylar till folk man faktist träffat. Det var länge sedan jag var inne i någon av korridorerna på Ålidhem, har inte varit i någon sedan de byggde övervåningar och satte tak.

gurin

Mina öron är mina mätinstrument.
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/11/22 :  22:37:19  Show Profile Send brumel a Private Message
Sony jag skulle gärna låna din Ikemi o jämföra med min Karik. Jag har ju en 2:a så det går in lite folk hemma hos mig. Jag bor ju på Umedalen så det är en liten bit från Ålidhem. Vi kunde ju kombinera ett besök hos mig med Samuelrönnqvist. Ja har för mig att han bor här i närheten nån stans...

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2003/11/22 :  23:19:38  Show Profile Send Saro a Private Message
Brumel: jag bor på backen :)
Go to Top of Page

Gonzo
Member

120 Posts

Posted - 2003/11/22 :  23:25:34  Show Profile Send Gonzo a Private Message
Även jag har mina rötter i Umeå och har mina föräldrar där.
Bor fn i Lycksele, men åker till Umeå regelbundet och jobbar och hälsar på mina föräldrar och syskon.
Hade varit kul med en träff.

//Gonzo//
Go to Top of Page

Sony
Member

393 Posts

Posted - 2003/11/22 :  23:54:50  Show Profile  Visit Sony's Homepage Send Sony a Private Message
brumel: Kan ju vara trevligt, Ikemin är ju portabel, fast jag är nog lite nervös att ta den på cykel..men ordnar sig nog Finns ju bussar och sånt.

Kanske kan kombinera besök som du säger, vad tycker ni övriga om att ta en sväng förbi Samuel och brumel? Även gurin och Danne72 verkar kunna tänka sig att fixa plats för en träff.

// Daniel

www.linnforum.se
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/11/23 :  00:12:35  Show Profile Send brumel a Private Message
Jo jag kan komma o hämta den i en Merca (fast den är lånad). Så är det någon som har dyra och fina komponenter, han behöver inte frysa, han kan räkna med skjuts.

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

Sony
Member

393 Posts

Posted - 2003/11/23 :  00:26:10  Show Profile  Visit Sony's Homepage Send Sony a Private Message
Haha, då är det inga problem då! Vi får väl se om övriga här är intresserade av att spela lite skivor hos dig, annars får du PM:a mig så kommer jag med spelaren nån annan gång när det passar.

www.linnforum.se
Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2003/11/23 :  20:41:03  Show Profile Send Saro a Private Message


Har jag att erbjuda

Jag kör gjärna lite kabeltester här hos mig. Eller om någon är intresserad av något annat test

Jag har två st DIY kablar. En RCA och en Blanacerad. Två olika tillverkare av dem med.
Go to Top of Page

Brosk
Member

426 Posts

Posted - 2003/11/23 :  23:22:51  Show Profile Send Brosk a Private Message
Snygga högtalarstativ Rönnqwist....Var e stativarna??

Jag bor också i Umeå.
Har för tillfället alldeles för många leksaker.
Få se vad som blir kvar till en ev träff.

Edited by - Brosk on 2003/11/23 23:23:30
Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2003/11/23 :  23:28:17  Show Profile Send Saro a Private Message
Brosk: Vilka högtalarstativ ser du på bilden? Ifall du vill ha information om vad du ser på bilden rekommenderar jag att du läser denna tråd: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=17929

MVH samuel rönnqwist
Go to Top of Page

Danne72
Member

88 Posts

Posted - 2003/11/27 :  01:36:30  Show Profile Send Danne72 a Private Message
Hur blir de?
Kan vi snickra ihop någon tid för en träff innan jul??????
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/11/27 :  01:52:52  Show Profile Send brumel a Private Message
Vad gäller träff så verkar det som det blir en Linn-träff hos Fredde (som jag tror är forummedlem) till helgen men då sannolikt inte alla får plats på ett ställe kanske träffen blir flera träffar . Typ öppet hus hos alla fram till Jul. Man behöver ju inte snöa in på nått märke och vara helt sluten inför allt annat.
Nu talar jag för mig själv.

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/11/27 :  01:56:47  Show Profile Send brumel a Private Message
Samuelrönnqwist:
Snygga burkar förresten. Känner igen dom. Borealis eller hur var det rom hette. Svensktillverkat.

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2003/11/27 :  02:10:35  Show Profile Send Saro a Private Message
Brumel: Borealis? fan ska alla vara spydiga eller? :)
brumel de heter Ezon och modellen okänd. Du kanske också borde läsa tråden jag länkade till :)
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/11/27 :  02:32:10  Show Profile Send brumel a Private Message
OK det var bara vad jag trodde. Spydig? Nej men snälla du tagga ner en smula. Nu: läsning av tråd.

Hifiarkeologen
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.73 sekunder. Snitz Forums 2000