HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Vad håller aftonbladet på med?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

HEGE
Member

753 Posts

Posted - 2003/11/20 :  17:36:13  Show Profile Send HEGE a Private Message
Var där inne och tänkte kolla in en recension nyss. Jag uppfattar det som att man nu måste vara plus kund för att ha tillgång till den tjänsten.

Lite dålig stil om ni frågar mig. Vad tycker ni andra? Eller har jag missat något?

Mvh
Henrik

"But you have to give your whole life to a cello. When I realized that, I went back to the guitar and just turned the volume up a bit louder."
Ritchie Blackmore

Edited by - HEGE on 2003/11/20 18:50:29

10
Member

732 Posts

Posted - 2003/11/20 :  17:40:13  Show Profile Send 10 a Private Message
Det är väl i o f s inte konstigt att de vill ha pengar för att du läser deras material, men jag håller med om att sånt är störande.
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/11/20 :  17:56:37  Show Profile Send matså a Private Message
Hm, konstigt att de inte ville ha pengar innan.

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

HEGE
Member

753 Posts

Posted - 2003/11/20 :  18:12:11  Show Profile Send HEGE a Private Message
Nej det är väl inte så konstigt egentligen. Allt kostar ju nästan pengar nu för tiden. Men jag kunde inte annat än att bli lite paff ändå. De borde ju få betydligt mindre antal läsare nu i alla fall, fast det kanske de inte bryr sig om.

Som tur väl erbjuder allmusic.com sina recensioner kostnadsfritt än så länge... Synd bara att de inte recenserar så mycket Svenska artister där..

"But you have to give your whole life to a cello. When I realized that, I went back to the guitar and just turned the volume up a bit louder."
Ritchie Blackmore

Edited by - HEGE on 2003/11/20 18:14:14
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/11/20 :  18:35:26  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Hmm...allt kostar pengar...
*retas*

Nej det är väl så det är! Framtiden innebär många men mindre betalningar. Min gissning...

Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2003/11/20 :  19:08:23  Show Profile Send Magnuz a Private Message
Betala för att läsa en recension i Aftonbladet? Tror jag avstår. Vem vill läsa vad t.ex. Bjurman håller på och svamlar om?
Go to Top of Page

M.Thorsén
Member

273 Posts

Posted - 2003/11/20 :  19:47:17  Show Profile Send M.Thorsén a Private Message
det finns ju:

dn.se
dagensskiva.com
thecricket.nu
allmusic.com

och inte minst sr.se/p3/pop, där kan man få fina tips!

Mvh Micke
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2003/11/20 :  21:18:14  Show Profile Send svejk a Private Message
Skall jag ha information från nätet skall det vara gratis, en demokrati/princip fråga för mig. Det är väl det hela går ut på?


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

HEGE
Member

753 Posts

Posted - 2003/11/20 :  23:37:22  Show Profile Send HEGE a Private Message
Många som driver en sida hoppas ju att på sikt kunna tjäna pengar antingen via reklamintäkter eller licenser. Pengarna är ju oftast den stora drivkraften. Så jag tycker vi ska passa på att ge alla entusiaster, som jobbar utan ekonomisk ersättning en stor eloge för sitt osjälviska arbete, till exempel de som sköter hififorum bara för att nämna några. :P

"But you have to give your whole life to a cello. When I realized that, I went back to the guitar and just turned the volume up a bit louder."
Ritchie Blackmore

Edited by - HEGE on 2003/11/20 23:38:38
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/11/21 :  04:28:52  Show Profile Send Bravo a Private Message
Målsättningen rent allmänt är väl att avgiftsbelägga tjänsterna på nätet, allt kostar ju även att driva nätsidor.
En annan fråga är ju pris och innehåll.

Bravo
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2003/11/21 :  07:07:11  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Snacka om att Aftonbladet kommer att tappa besökare och sina "fina" placeringar i I.W årliga "Sveriges bästa siter"
och med det sponsorer.
Visst, jag förstår att man vill ha igen de pengar som man har satsat på detta projekt, men är tveksam till att det kommer att gå runt.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Joshua
Member

56 Posts

Posted - 2003/11/21 :  19:33:53  Show Profile Send Joshua a Private Message
Är du säker på att man måste betala elitico? Det har jag aldrig varit med om på Aftonbladet.
Go to Top of Page

HEGE
Member

753 Posts

Posted - 2003/11/21 :  19:39:02  Show Profile Send HEGE a Private Message
Jag vet Joshua det har inte varit så tidigare. Verkar vara ett nytt påfund ifrån aftonbladets sida.

"But you have to give your whole life to a cello. When I realized that, I went back to the guitar and just turned the volume up a bit louder."
Ritchie Blackmore
Go to Top of Page

HEGE
Member

753 Posts

Posted - 2003/11/21 :  19:45:08  Show Profile Send HEGE a Private Message
När jag vill söka efter en skiva kommer följande text upp: ”För att kunna ta del av den tjänst eller artikel som du klickade på måste du först bli Plus-medlem”.

Sedan kan man välja att betala 298 kr för 12 månader eller 10 kr för en dag, för att få tillgång till deras betaltjänster.

"But you have to give your whole life to a cello. When I realized that, I went back to the guitar and just turned the volume up a bit louder."
Ritchie Blackmore

Edited by - HEGE on 2003/11/21 19:47:22
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2003/11/21 :  20:04:28  Show Profile Send Magnuz a Private Message
"Skall jag ha information från nätet skall det vara gratis, en demokrati/princip fråga för mig. Det är väl det hela går ut på?"

Egentligen ett ganska märkligt resonemang. Visst är det trevligt med saker som är gratis, men inga saker är gratis för alla. Precis som Bravo påpekade kostar det ju att driva en website.
Go to Top of Page

Joshua
Member

56 Posts

Posted - 2003/11/22 :  23:45:32  Show Profile Send Joshua a Private Message
Fxn vad dåligt. Nu kommer jag aldrig besöka AB:s hemsida. Undrar om det är speciellt många som kommer nappa på detta?

språkvård/pesa

Edited by - pesa on 2003/11/23 03:12:19
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2003/11/23 :  00:12:33  Show Profile Send gcs a Private Message
Jag läser aldrig några kvällstidningar eller svenska HiFitidningar.
Jag behöver aldrig irriteras över vad dom skriver. Jag tittar inte heller på TV3, TV4 eller TV5 så jag vet inte vad Farmen är för något.
Då kan man undra vad jag är för en knäppis...jo jag läser DN lyssnar på P1, P2 och SVT kanalerna. Jo jag brukar också "tjata"(på göteborgska)med andra knepiga människor på något som heter HiFiforum.

gcs
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/11/23 :  00:38:33  Show Profile Send Bravo a Private Message
Om du inte vet vad Farmen är hur kan du då omnämna det?

Bravo
Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2003/11/23 :  01:21:54  Show Profile Send n0p a Private Message
Gör som jag, skriv och klaga. Idioti att de ska ta betalt för läsning av recensioner på cd-skivor.

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2003/11/23 :  02:02:53  Show Profile Send gcs a Private Message
Jo jag har öron att höra med på jobbet och ibland så exponeras någon löpsedel snabbt framför ögonen på mig i T-banan.

gcs
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2003/11/23 :  02:11:23  Show Profile Send hal a Private Message
Ja det är svårt gcs att undkomma smörjan

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/11/23 :  02:25:01  Show Profile Send Bravo a Private Message
OK!

Bravo
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000