HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Snyggaste kabeln?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2003/11/19 :  17:27:02  Show Profile Send henricsson a Private Message
Om du ursäcktar Sony

Ja, vilken är den coolaste kabeln?

Är dåligt insatt men denna är ganska fräck:

Dags för lite kabelporr..

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2003/11/19 :  18:14:31  Show Profile Send Snutten a Private Message
Kimber är fina, men ack så dyra de där Select. Vore jag gjord av pengar så...Får nöja mig med 8TC och ska även testa Silver Streak som signalkabel.
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2003/11/19 :  18:24:52  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message

Själv så gillar jag Nordosts lite mindre och plattar kablar tex denna:

Eller tex högtalarkablar från Shunyata:

Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

Jazz
Member

930 Posts

Posted - 2003/11/19 :  18:55:08  Show Profile Send Jazz a Private Message
Med risk för påhopp
Naca5...
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2003/11/19 :  19:43:03  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Gillar renesaince audios blåa kabel, snygg som attan tycker jag.
Go to Top of Page

Dazzin
Member

989 Posts

Posted - 2003/11/19 :  20:54:10  Show Profile  Visit Dazzin's Homepage Send Dazzin a Private Message
Select KS 1030 Va sk*tsnygg!

Vad kostar en sån tro?

Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge...
Go to Top of Page

Sony
Member

393 Posts

Posted - 2003/11/19 :  21:09:36  Show Profile  Visit Sony's Homepage Send Sony a Private Message
Så du menar att din kimberkabel är snyggare än den här skönheten som jag precis lyckades få en närbild av i min lya:

Nä, skämt åsido så ser ju Kimberkabeln ut jämfört med ovan..

Lite off topic men var nån som testat att köra med något Kimberkablage till sin Linn Genki så är lite nyfiken på om det kan vara något för min Ikemi också..

...fast signalkablarna syns ju inte...bättre att prova högtalarkablar men med Linns skumma kontakter så är det väl näst intill omöjligt...finns det något annat företag som har samma kontakter, sådana som är "pet-säkra", kontakten är inuti kabeln eller hur man nu beskriver det.

www.linnforum.se
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/11/19 :  21:15:28  Show Profile Send MartinH a Private Message
Och Kimber har ju oxå världens snyggaste digitalkabel

Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2003/11/19 :  21:24:38  Show Profile Send sampix a Private Message
Med risk för att någon snart får ändra titeln på denna topic till "kimber-porr",...men här har vi en högtalarkabel;

kabelskitsnackare

Edited by - sampix on 2003/11/19 21:27:42
Go to Top of Page

Tomas
Member

1037 Posts

Posted - 2003/11/19 :  21:24:57  Show Profile Send Tomas a Private Message

HMS kan dom också!

Konst är sånt man inte kan, för sånt man kan är ju ingen konst.
Teknikansvarig www.Brewhouse.se

Hemma:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=37317
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2003/11/19 :  21:39:03  Show Profile Send Snutten a Private Message
Kimber Select 1030 kostar "bara" ca 16000 för 1 meter, billigt!
Go to Top of Page

Sony
Member

393 Posts

Posted - 2003/11/19 :  21:40:24  Show Profile  Visit Sony's Homepage Send Sony a Private Message
Varför är det konstiga trä-bitar på kablarna? Är det för syns skull eller ska de fylla någon funktion också? Förutom att få med en snygg logga..

www.linnforum.se
Go to Top of Page

Tomas
Member

1037 Posts

Posted - 2003/11/19 :  21:48:23  Show Profile Send Tomas a Private Message
På HMS'en är det Impedance selector och sköldar mot elektromagnetisk strålning. På deras strömkablar är det inställbara filter. Mycket intressanta. Har tyvärr inte haft möjlighet att lyssna på dem. Någon som vet om de finns i Sverige?

Konst är sånt man inte kan, för sånt man kan är ju ingen konst.
Teknikansvarig www.Brewhouse.se

Hemma:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=37317
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2003/11/19 :  21:52:37  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message

Absolut, Adam (hsvip) säljer dessa och dom finns i butiken HiEnd of Sweden (www.hiend.se) om man vill titta och testa.

Dom är finare i verkligheten än på bilderna ovan. Även en väldigt trevlig kabel.

Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/11/19 :  22:03:48  Show Profile Send MartinH a Private Message
På Kimber är det bara för att vara snyggt, och visa riktningen på kabeln förstås...

/Martin
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2003/11/19 :  22:06:35  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Transparent Opus...

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2003/11/19 :  22:25:36  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Jag tycker Kimbers och Transparent kablarna jag sett är väldigt fräcka.

Det tråkiga är att alla kablar som är snygga också kostar mycket pengar så man kommer varken att ha en snygg eller bra kabel i sitt syetem nångång.

*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

Antonic
Member

296 Posts

Posted - 2003/11/19 :  22:27:01  Show Profile Send Antonic a Private Message
Och vad gör det om dom är snygga ska dom synas nu med? hehehe
Go to Top of Page

lasselite
Semesterfirare

138 Posts

Posted - 2003/11/19 :  22:52:24  Show Profile Send lasselite a Private Message
quote:
Och vad gör det om dom är snygga ska dom synas nu med? hehehe

Det blir väl till att modda ps2ans snöre till handkontrollen å sen kan man ju använda ingångarna på framsidan på alla apparater. Hmmm, det är kaske därför dom finns
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/11/19 :  22:53:45  Show Profile Send MartinH a Private Message
Klart dom ska synas !! Och högtalarkablarna gör det ju ganska väl faktsikt, däremot kan man ju diskutera signalkablarnas estetiska värde...

Men här har vi ytterliggare en snygg kabel, denna gång från holländska Kharma, vilka kommer finnas ( dock inte ju denna modell ) på HifiArt inom kort..

Go to Top of Page

Sony
Member

393 Posts

Posted - 2003/11/19 :  23:37:42  Show Profile  Visit Sony's Homepage Send Sony a Private Message
Har för mig att det spelades på Kimber-kablage på Naim/Totem-kombon i Luleå på mässan där, vill minnas att kablaget signal+högtalarkabel gick på 8000 kr då. Lägger nog de pengarna till nya högtalare i nuläget men man vet ju aldrig och snygga var de. Någon som vet vad det var för något? Liknade Sampix bild på högtalarkablar...

// Daniel

www.linnforum.se
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/11/20 :  08:40:47  Show Profile Send MartinH a Private Message
I Luleå spelade jag inte med Kimber på Naim, men däremot på MOON/Totem uppsättningen..

Det som kördes där var KS-3033 på högtalarna och en KS-1011 i signalen. Priset på högtalarkabeln ligger på runt 20 000:- för de längder vi hadde och signalen har jag faktiskt inte i huvudet just nu, men den ligger på runt 4500:- ungefär...

/Martin
Go to Top of Page

Sony
Member

393 Posts

Posted - 2003/11/20 :  09:12:41  Show Profile  Visit Sony's Homepage Send Sony a Private Message
MartinH: Oj vad fel jag hade. Men var inte totalpriset på något av system på fem siffror på prislappen, har för mig ni (och det var ju beundransvärt) satte upp prislapp på systemen...kostade kablarna så mkt då..

www.linnforum.se
Go to Top of Page

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2003/11/20 :  09:41:27  Show Profile Send dole a Private Message
MIT Oracle V2.1 Bi-Wire Wide Bandwidth EX

--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/11/20 :  09:57:28  Show Profile Send MartinH a Private Message
Ok, då vet jag vad du menade.. Vi hadde en skylt där vi hadde ett systempris på MOON/Totem, det var ett mäss erbjudande där det ingick kablage för 8000:- om man köpte systemet...

Men tyvärr var ju de kablarna vi körde på under mässan lite dyrare, dock så hadde vi dom med oss men valde att spela på KS-3033 som vi fick låna av Bossanova...

/Martin
Go to Top of Page

Sony
Member

393 Posts

Posted - 2003/11/20 :  10:11:05  Show Profile  Visit Sony's Homepage Send Sony a Private Message
Okej, men då har jag inte fått alzheimers innan jag ens fyllt 25, var ju trevligt att höra
Hur som helst så var det ju trevligt system, men jag förstår att ni körde på bättre kablage när ni fick möjligheten. Nu förstår jag också varför vi pratade om så olika priser, tror säkert att ni nämde att det var annat kablage än i paketpriset men jag var väl för upptagen med att titta på stereoprylarna för att uppfatta det (menar inte att kablar inte hör till stereon utan att det är tillbehör..).

// Daniel

www.linnforum.se
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000