HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 dålig uppladdningsbar Ni-MH...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

yalpa
Member

1208 Posts

Posted - 2003/11/18 :  11:45:06  Show Profile Send yalpa a Private Message
Jag har en 2 år gammal Discman som drivs av 2st uppladdningsbara batterier. Eftersom jag nästan aldrig använder spelaren, så har det hänt nånting med batterierna. De är slut, vill inte laddas och när de väl gör det, då töms de nästan direkt. Är det någon härinne som har haft samma problem? Jag är inte så sugen på att inhandla 2st nya, de kostar multum. Har ni nån aning om hur jag får liv i dem igen?

Edited by - yalpa on 2003/11/18 11:47:28

JM
Member

533 Posts

Posted - 2003/11/18 :  12:00:01  Show Profile Send JM a Private Message
Prava att "Shocka" accarna med högre laddström än vad som skall användas vid normal laddning... Är det "R6'or" så kostar dom inte speciellt mycket heller för den delen.

Mvh/Janne

Att mäta är att veta !
Go to Top of Page

yalpa
Member

1208 Posts

Posted - 2003/11/18 :  12:03:54  Show Profile Send yalpa a Private Message
Jag har också funderat på det, tack för tipset. Dessa är platta "gumpack" (trodde att det syntes på bilden), kostar 150kr/st på sonyinside.com, säkert 2-300 på expert.
Go to Top of Page

krang
Member

434 Posts

Posted - 2003/11/19 :  12:23:24  Show Profile Send krang a Private Message
kan väll handla dom från den svenska sony handlaren
http://www.sonicinside.com/
150kr plus frakt
Go to Top of Page

desoto
Member

152 Posts

Posted - 2003/11/19 :  13:27:28  Show Profile Send desoto a Private Message
Om inte laddchock hjälper är det nog bra nyköp som gäller.

Kjell & Co har budgetalternativ (inte helt säker på att det är just denna typ du ska ha)

32586
Batteri GP8
--------------------------------------------------------------------------------

1,2V / 800 mAh. Typ:GP8M Mått: 48x17x6 mm. NiMH
Laddningsbart prismatiskt batteri till bl.a. freestyles, MD-spelare, MP3-spelare.

Kostar 59:-/st

Och hittas på www.kjell.com under batterier/laddningsbara/industriceller NiMh lödanslutning(?)

/Daniel

'hellre än bra!'
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2003/11/19 :  14:56:36  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Dom ersättningsbatterier du skall ha är en GP modell på 1300mAh. Dessa kostar ca 140:- för 4 st.
Finns nog hos dom flesta radiohandlare.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000